Pirelli Ice Zero 2 s hřeby do třeskutých zim

Nová zimní pneumatika Pirelli Ice Zero 2 byla nedávno představena v místě svého testování, čímž bylo severní Švédsko. To samo o sobě vypovídá o tom že guma byla vyvinuta pro extrémní zimní podmínky. Výkonnost jako taková však není nejvýraznějším rysem tohoto výrobku, tím jsou polozapuštěné hřeby.

Italský výrobce pneumatik tvrdí, že je to první pneumatika navržená v pořadí nejdřív hřeby a pak vystavěli zbytek pneumatiky kolem Hřeb je klíčovým prvkem při zajišťování přilnavosti v ledových podmínkách. Při vývoji si návrháři kladli za cíl ne pouze na hotovou gumu přidat bodce, ale zakomponovat je do funkčního systému.

Ve srovnání se svým předchůdcem Ice Zero, nabízí nová pneumatika větší trakci a vylepšené brždění, přičemž hladina hluku je díky novému uspořádání kolíků výrazně snížena. Výkonnost za suchého počasí se také zlepšila díky zmenšení hloubky vzorku běhounu a díky 3D kanálům po hranách.

Hřeby v pneumatice Ice Zero 2 byly odvozeny od své první verze použité v původních Ice Zero a patentovány společností Pirelli, nyní pochopitelně dostály několika vylepšení. Bodec byl přepracován a odlehčen (z 1,1 na 0,9 gramu, přičemž délka se snížila z 11 na 10 milimetrů), což vše přispívá ke snížení celkové hmotnosti pneumatiky.

Počet bodců v pneumatice se však celkově zvýšil. Ve srovnání s předchozí generací, která obsahovala kolem 130 hřebů, je jich nyní v povrchu pneumatiky zapuštěno 190. Nový design, vyvinutý pomocí 3D simulace, také přispěl ke zlepšení brzdění a posílil bezpečnost.

I když je to onen stále zmiňovaný hřeb, který má důležitou úlohu zahryzávat se do povrchu vozovky, jsou to i další prvky, které gumě zvyšují efektivitu. Lůžko hřebu, které spojuje kolík s vnitřkem pneumatiky, je klíčovým prvkem přenosu záběru do samotné pneumatiky. Proto bylo vyvinuto nové složení toho důležitého komponentu. Uchycení teď není přespříliš měkké, což zaručuje že hřeb se lépe drží na svém místě.

Nová pneumatika Ice Zero 2 se zařazuje do sortimentu Pirelli po bok předešlých pneumatik Ice Zero a Ice Zero FR (bez hřebů). Ve srovnání s první generací pneumatik, ke kterým se připojí, se Ice Zero 2 zaměřuje více na vozy vyšší třídy.

Velikosti dostupné pro nejnovější pneumatiku Pirelli začínají na 16 palcích a jdou až na 22 palců, přičemž Ice Zero 2 je také schopny obout sportovně laděné vozy. Model Scorpion Ice Zero 2 je pak určen pro SUV nejnovější generace a crossoverům.