10 nejhodnotnějších pneu značek pro rok 2020: Nejcennější je Michelin, do první desítky se probojovala i Čína

Podle nejnovějšího ratingu společností skupinou Brand Finance (prestižní londýnská poradenská společnost pro oceňování a strategii podnikání) si společnost Michelin vydobyla ocenění jako nejcennější značka pneumatik na světě již třetí rok po sobě, ačkoliv se rozdíl mezi ním a Bridgestonem na druhém místě značně snížil. Michelin si udržel pozici i přes pokles hodnoty značky na 7,16 miliardy USD z 7,23 miliardy USD.

Hodnota druhé značky Bridgestone, která byla jedničkou ještě v roce 2017, byla oceněna na 7,02 miliardy USD. Překvapením seznamu se stala čínská značka LingLong, která zaznamenala průlom mezi 10 nejlepších, především díky tomu, že dokázala zásadně navýšit zámořské prodeje a také díky sponzoringu evropských fotbalových klubů Juventus FC a Vfl Wolfsburg.

Brand Finance poznamenala, že sponzorské strategie nejsou pro značky pneumatik samozřejmě ničím novým, ale že vázání značky na sportovní týmy mimo motoristický sport relativně nové je. Podobně si budují povědomí u veřejnosti i Linglong, Pirelli, Hankook a Yokohama.

Ve své zprávě Automotive Industry 2020 společnost Brand Finance nazvala Michelin „myšlenkovým lídrem“ v pneumatikářském průmyslu. Poukázala také na to, že značce pomohl udržet si její sílu a status například její výzkum bezdušových a bezdefektních pneumatik a spojení s prémiovými událostmi.

Brand Finance se shoduje, že v budoucnu bude pro růst pneu značek rozhodující schopnost konektivity pneumatik a do jaké míry dokáží výrobci pneumatik využít technologii 5G. Analytici očekávají růst trhu s bezdrátové propojenými pneumatikami o až 75% do roku 2030, což bude souviset především s autonomním řízením a sdílením automobilů, které výrazně přispějí k poptávce po připojených pneumatikách.

Na třetím místě se navzdory propadu umístil stejně jako loni Continental před společnostmi Dunlop a Goodyear na čtvrtém a pátém místě. U Dunlopu je to ale o něco komplikovanější, protože je to značka, kterou sdílejí společnosti Goodyear a Sumitomo Rubber Industries Ltd. Právě Sumitomo se umístila jako desátá s hodnotou 756 milionů USD a znát ji můžete díky její značce Falken a její umístění v seznamu je díky mnoha překrývajícím se aktivitám tedy poněkud nejasné a v příštím roce to bude Brand Finance zohledňovat.

Deset nejhodnotnějších značek výrobců pneumatik 2020:

  1. Michelin – $7,161m
  2. Bridgestone – $7,024m
  3. Continental – $3,320m
  4. Dunlop – $2,126m
  5. Goodyear – $2,083m
  6. Pirelli – $1,480m
  7. Hankook – $1,319m
  8. Yokohama – $873m
  9. LingLong – $760m
  10. Sumitomo – $756m

 

Images by Michelin Group, LingLong Americas, Inc., The Brand Finance Group