Společnost Pirelli uvedla na trh nové pneumatiky Cinturato Winter 2 pro vozy střední velikosti a crossovery. Tato nová pneumatika je vybavena novými technologiemi, jako jsou zářezy v dezénu, které se v průběhu životnosti pneumatiky zvětšují a lamely zachycují více sněhu, čímž zajišťují lepší přilnavost.

Pirelli uvádí, že pneumatika Cinturato Winter 2, která je při uvedení na trh k dispozici v 36 různých rozměrech od 16 do 20 palců, nabízí mimořádnou kontrolu na zasněžených a mokrých vozovkách a také napomáhá pohodlí řidiče v nejchladnějším období roku.
Tato nejnovější pneumatika je vybavena inovativními rozšiřujícími lamelami, které zvyšují bezpečnost za všech druhů zimních jízdních podmínek od sněhu po déšť, stejně jako na kluzkém i suchém povrchu v chladném počasí.
Díky 3D struktuře pneumatiky se tyto lamely při opotřebení gumy skutečně prodlužují a mění se z lineárního tvaru na klikatý. Tím se zvětšuje jejich celková plocha a účinnost a pneumatika Cinturato Winter 2 tak získává mimořádný výkon na sněhu, mokru i suchu: i když je opotřebovaná.
Pneumatika Cinturato Winter 2 má tak podle Pirelli delší životnost než její předchůdkyně. Celkem je zde přibližně 43 metrů lamel, které zlepšují přilnavost na zasněženém povrchu, přičemž ve srovnání s pneumatikou Sottozero 3 se zlepšila přilnavost na sněhu o 30%.
Podle Pirelli je nová pneumatika Cinturato Winter 2 ujede ve srovnání s předchozí generací zimních pneumatik Pirelli více kilometrů díky nové směsi, dezénu a struktuře, které prodlužují výkonnost pneumatiky po celou dobu její životnosti.
Inovativní směs Cinturato Winter 2 byla vyvinuta pomocí nového systému tekutých polymerů, který dokáže zlepšit výkon za mokra a na sněhu, a to na základě patentovaného postupu Pirelli, který vychází z rozsáhlých zkušeností společnosti v motoristickém sportu.

Zvláštní pozornost byla věnována ekologické udržitelnosti, aby se snížila spotřeba paliva a škodlivé emise. Valivý odpor se u pneumatiky Cinturato Winter 2 snížil v porovnání s jejím předchůdcem, který byl na evropském štítku pneumatik zařazen především do kategorie B a C.
Pro zlepšení jízdního komfortu má pneumatika Cinturato Winter 2 díky specifickému designu dezénu běhounu nízkou hlučnost na silnici, což má následné výhody pro životní prostředí, které novou pneumatiku řadí do kategorie A a B na evropském štítku pneumatik.
Pirelli uvádí, že specifický design dezénu běhounu byl vytvořen v procesu virtuálního vývoje zaměřeného na optimalizaci tlaku v kontaktní ploše. Začalo to konstrukcí drážek, které zaručují účinný odvod vody – což umožňuje ovládání vozu i v situacích při aquaplaningu – a pokračovalo definicí a rozmístěním lamel, které zajišťují maximální přilnavost na sněhu.

Specifická pěna uvnitř pneumatiky vytvoří těsnění, které se obklopí kolem cizího předmětu, jakmile pronikne do pneumatiky, a zabrání tak úniku vzduchu a ztrátě tlaku v pneumatice. Po vytažení předmětu stejný materiál utěsní vzniklý otvor.
Pirelli uvádí, že pro elektromobily a plug-in hybridy je ve vybraných rozměrech k dispozici pneumatika Cinturato Winter 2 s označením Elect. Jedná se o balíček technologií spojující směs, strukturu a dezén běhounu, který zaručuje nízký valivý odpor a maximalizuje dojezd na baterie.
Přidanou hodnotou je snížená hlučnost na silnici, aby bylo možné využívat výhod tichého a pohodlného chodu elektromobilů, a také okamžitě dostupnou přilnavost, která poskytuje výkon a točivý moment typický pro elektromotory, a to již od nízkých otáček.
Nová pneumatika Cinturato Winter 2 nahrazuje první generaci zimních pneumatik Cinturato Winter – v rozměrech 16 až 18 palců – a také dodatečně prodávanou pneumatiku Sottozero 3, která doplňuje pneumatiku P Zero Winter, což byly pneumatiky Pirelli určené pro výkonnější vozy s rozměry většími než 18 palců, které byly představeny v roce 2020.

