Debutuje nová PIRELLI CINTURATO WINTER 2 – pneumatika, která chytá sníh

Společnost Pirelli uvedla na trh nové pneumatiky Cinturato Winter 2 pro vozy střední velikosti a crossovery. Tato nová pneumatika je vybavena novými technologiemi, jako jsou zářezy v dezénu, které se v průběhu životnosti pneumatiky zvětšují a lamely zachycují více sněhu, čímž zajišťují lepší přilnavost.

Pirelli uvádí, že pneumatika Cinturato Winter 2, která je při uvedení na trh k dispozici v 36 různých rozměrech od 16 do 20 palců, nabízí mimořádnou kontrolu na zasněžených a mokrých vozovkách a také napomáhá pohodlí řidiče v nejchladnějším období roku.

Tato nejnovější pneumatika je vybavena inovativními rozšiřujícími lamelami, které zvyšují bezpečnost za všech druhů zimních jízdních podmínek od sněhu po déšť, stejně jako na kluzkém i suchém povrchu v chladném počasí.

Díky 3D struktuře pneumatiky se tyto lamely při opotřebení gumy skutečně prodlužují a mění se z lineárního tvaru na klikatý. Tím se zvětšuje jejich celková plocha a účinnost a pneumatika Cinturato Winter 2 tak získává mimořádný výkon na sněhu, mokru i suchu: i když je opotřebovaná.

Pneumatika Cinturato Winter 2 má tak podle Pirelli delší životnost než její předchůdkyně. Celkem je zde přibližně 43 metrů lamel, které zlepšují přilnavost na zasněženém povrchu, přičemž ve srovnání s pneumatikou Sottozero 3 se zlepšila přilnavost na sněhu o 30%.

Podle Pirelli je nová pneumatika Cinturato Winter 2 ujede ve srovnání s předchozí generací zimních pneumatik Pirelli více kilometrů díky nové směsi, dezénu a struktuře, které prodlužují výkonnost pneumatiky po celou dobu její životnosti.

Inovativní směs Cinturato Winter 2 byla vyvinuta pomocí nového systému tekutých polymerů, který dokáže zlepšit výkon za mokra a na sněhu, a to na základě patentovaného postupu Pirelli, který vychází z rozsáhlých zkušeností společnosti v motoristickém sportu.

Tento proces maximalizuje rovnoměrnost složek ve směsi, čímž zvyšuje výkonnost pneumatiky po delší dobu na zasněženém nebo mokrém povrchu.

Zvláštní pozornost byla věnována ekologické udržitelnosti, aby se snížila spotřeba paliva a škodlivé emise. Valivý odpor se u pneumatiky Cinturato Winter 2 snížil v porovnání s jejím předchůdcem, který byl na evropském štítku pneumatik zařazen především do kategorie B a C.

Pro zlepšení jízdního komfortu má pneumatika Cinturato Winter 2 díky specifickému designu dezénu běhounu nízkou hlučnost na silnici, což má následné výhody pro životní prostředí, které novou pneumatiku řadí do kategorie A a B na evropském štítku pneumatik.

Pirelli uvádí, že specifický design dezénu běhounu byl vytvořen v procesu virtuálního vývoje zaměřeného na optimalizaci tlaku v kontaktní ploše. Začalo to konstrukcí drážek, které zaručují účinný odvod vody – což umožňuje ovládání vozu i v situacích při aquaplaningu – a pokračovalo definicí a rozmístěním lamel, které zajišťují maximální přilnavost na sněhu.

Pneumatika Cinturato Winter 2 je v některých rozměrech k dispozici s technologií Pirelli Seal Inside, která řidičům poskytuje ještě větší bezpečnost. Ta umožňuje pokračovat v jízdě i v případě defektu do hloubky čtyř milimetrů.

Specifická pěna uvnitř pneumatiky vytvoří těsnění, které se obklopí kolem cizího předmětu, jakmile pronikne do pneumatiky, a zabrání tak úniku vzduchu a ztrátě tlaku v pneumatice. Po vytažení předmětu stejný materiál utěsní vzniklý otvor.

Pirelli uvádí, že pro elektromobily a plug-in hybridy je ve vybraných rozměrech k dispozici pneumatika Cinturato Winter 2 s označením Elect. Jedná se o balíček technologií spojující směs, strukturu a dezén běhounu, který zaručuje nízký valivý odpor a maximalizuje dojezd na baterie.

Přidanou hodnotou je snížená hlučnost na silnici, aby bylo možné využívat výhod tichého a pohodlného chodu elektromobilů, a také okamžitě dostupnou přilnavost, která poskytuje výkon a točivý moment typický pro elektromotory, a to již od nízkých otáček.

Nová pneumatika Cinturato Winter 2 nahrazuje první generaci zimních pneumatik Cinturato Winter – v rozměrech 16 až 18 palců – a také dodatečně prodávanou pneumatiku Sottozero 3, která doplňuje pneumatiku P Zero Winter, což byly pneumatiky Pirelli určené pro výkonnější vozy s rozměry většími než 18 palců, které byly představeny v roce 2020.


Images by Pirelli & C. S.p.A.