Divoká Corsa – Pirelli uvede Diablo Rosso IV ve speciální edici ke 150 letům firmy

Pirelli představuje novou pneumatiku DIABLO ROSSO IV Corsa, vysoce výkonnou hypersportovní pneumatiku, která v rámci rodiny DIABLO ROSSO posouvá laťku sportovní jízdy ještě výše. Nová pneumatika DIABLO ROSSO IV Corsa představuje divočejší verzi supersportovní pneumatiky DIABLO ROSSO IV, která byla vytvořena, aby uspokojila nejnáročnější motocyklisty, kteří hledají pneumatiku schopnou vysokého výkonu, aby plně využili potenciál svých motocyklů.

DIABLO ROSSO IV Corsa se zrodila v roce, kdy Pirelli slaví 150. výročí svého založení, a stala se nedílnou součástí oslav. Během roku 2022 vzdá limitovaná edice pneumatik DIABLO ROSSO IV Corsa hold tomuto milníku a na bočnici bude mít logo Pirelli ke 150. výročí.

Společnost byla založena 28. ledna 1872 v Miláně a začala podnikat s různorodými pryžovými výrobky a v roce 1890 vyrobila první pneumatiku pro jízdní kola. Pirelli se vždy silně zajímala o závody a v roce 1897 se zúčastnila prvních motocyklových závodů. Dnes pokračuje v roli výhradního dodavatele pro mistrovství světa superbiků, přičemž tato spolupráce začala v roce 2004, a je také nejúspěšnější značkou v MXGP.

Pro koho je DIABLO ROSSO IV Corsa určena?

Je ideální volbou pro ty, kteří milují dynamický styl jízdy na klikatých silnicích a v horských průsmycích a chtějí pneumatiku odpovídající sportovním výkonům jejich motocyklu.
Je určena pro motocyklisty, kteří jsou vášnivými tunery výkonu, kteří hledají vylepšení a dbají na nastavení motocyklu a estetiku. Tito jezdci hledají optimální seřízení svého motocyklu podle typu použití, a to i prostřednictvím pomocí modernizace na vysoce výkonnou úroveň. Samozřejmě i tady najdou design běhounu ve tvaru blesku, což je ikonický symbol reprezentující sportovní výkon DIABLO ROSSO.

Hlavní přednosti DIABLO ROSSO IV Corsa jsou:

  • Vyšší přilnavost za sucha, a to díky konstrukci běhounu, která zaručuje větší plochu stopy, spolu s použitím inovativních směsí, které zvyšují úroveň mechanické přilnavosti;
  • Vylepšená vysoce výkonná ovladatelnost a přesná zpětná vazba. Díky inovativním technologiím použitým na kostře je pneumatika DIABLO ROSSO IV Corsa schopna přilnout k mikrodrsnostem asfaltu, což zajišťuje přesnou zpětnou vazbu a pocit kontroly
  • Konzistentnost výkonu i po více jízdách, kterou umožňují vlastnosti dezénu, kde umístění drážek zajišťuje vysokou odolnost vůči namáhání a díky novému složení směsí zajišťuje optimální tepelnou rovnováhu.

Vzor běhounu

Dezén běhounu DIABLO ROSSO IV Corsa se vyznačuje vypočteným opakováním středových drážek a hladčích postranních oblastí, takže poměr prázdných míst a výplně je o 25 % nižší než u klasické DIABLO ROSSO IV.

Skupina podélných drážek ve středové oblasti zajišťuje směrovou stabilitu a odvod vody. Jejich orientace kopíruje vlny opotřebení a umožňuje rovnoměrné opotřebení, zatímco jejich umístění zvyšuje strukturální stabilitu pneumatiky, která zajišťuje konzistentní výkon při více jízdách.

Ve středu jsou lineární drážky různých délek rozmístěny podle schématu, které vyvažuje pružnost směsi a odvod vody. Pneumatika DIABLO ROSSO IV Corsa má na bocích velkou kluznou plochu, která je schopna nabídnout vysokou úroveň přilnavosti, přesnosti a stability při maximálních úhlech náklonu.

Směs

Přední pneumatika je rozdělena do tří oblastí a používá dvě různé směsi: Střední pás má směs Full Silica, která zabírá přibližně 45 % šířky profilu a je přítomna v kontaktní oblasti používané až do úhlu náklonu 25 stupňů. Boční oblasti mají měkčí směs, rovněž Full Silica, díky použití inovativních pryskyřic, které poskytují vynikající přilnavost a zlepšují zpětnou vazbu přední pneumatiky.

Zadní pneumatika má rovněž dvousložkovou směs pro vynikající jízdní vlastnosti a pracuje v souladu s přední pneumatikou: Středová směs Full Silica umožňuje rychlé zahřátí a vynikající chemickou přilnavost na různých druzích povrchu. Bočnicová směs je 100% Carbon Black a vychází přímo ze směsi DIABLO Supercorsa SC používané v závodních soutěžích. Tato směs je schopna nabídnout podporu při plném náklonu a trakci při akceleraci, která zvládá točivý moment generovaný nejnovější generací superbiků.

Profily

Pirelli využívá veškeré know-how získané v šampionátu nejrychlejších sériových motocyklů. Profily pneumatiky DIABLO ROSSO IV Corsa jsou proto odvozeny od závodních a vyznačují se konstrukcí s více poloměry, která zlepšuje ovladatelnost pneumatiky.

Středová oblast má ostřejší profil, který usnadňuje okamžitý náklon a rychlou změnu směru. V bočních oblastech je naopak zakřivení profilu méně zdůrazněno, aby se zvětšila kontaktní plocha a zajistila maximální trakce při průjezdu zatáčkou. Přední a zadní pneumatika mají podobnou konstrukci profilu, čímž je zajištěno dokonale vyvážené a neutrální chování sady.

Struktura

U pneumatik DIABLO ROSSO IV Corsa používá Pirelli závodní konstrukci s ocelovým pásem s nulovým stupněm, která se dokáže dokonale přizpůsobit různým úrovním namáhání, aniž by byl ohrožen komfort, a optimálně spolupracuje s nejmodernějšími elektronickými řídicími systémy.

Technologie tuhého kordu se vyznačuje strukturálními pruty, které jsou v porovnání se standardní sportovní pneumatikou tužší a zároveň rozložené s menší hustotou (-20 %). Toto schéma ponechává více prostoru pro pryžovou směs, která díky svým tlumicím vlastnostem zlepšuje pocit z jízdy a přesnost, čímž přenáší na jezdce pocit bezpečí a kontrolu nad motocyklem.

 

Řada DIABLO ROSSO IV Corsa zahrnuje následující velikost:

Přední

110/70 ZR 17 M/C 54W TL 07/2022
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 01/2022

Zadní

150/60 ZR 17 M/C 66W TL 07/2022
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 01/2022
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL 03/2022
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL 06/2022
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL 01/2022
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL 04/2022
200/60 ZR 17 M/C (80W) TL 04/2022


Images by Pirelli & C. S.p.A.