Max Verstappen z Red Bullu získal svůj první titul mistra světa dramatickým způsobem a pneumatiky vtom hrály významnou roli. Při Velké ceně Abú Zabí Max dojel se třemi zastávkami v boxech a v posledním kole se ujal vedení po zastávce pro měkké pneumatiky P Zero Red během safety caru.
Verstappen startoval z pole position na měkké směsi, ale předjel ho jeho soupeř o titul Lewis Hamilton (Mercedes), který začal závod na žlutých středních pneumatikách P Zero Yellow. Verstappen jako první z této dvojice takticky provedl zastávku z měkkých pneumatik na tvrdé bílé P Zero White ve 13. kole a o teprve kolo později ho následoval Hamilton, který přezul ze středních na tvrdé. Verstappen pak ve 36. kole provedl druhou zastávku na tvrdé pneumatiky pod virtuálním safety carem a pět kol před koncem závodu provedl třetí a poslední zastávku na měkké pneumatiky pod plným safety carem.
V průběhu závodu byla k vidění široká škála strategií, přičemž v cíli se v první pětce umístilo pět různých jízdních plánů, které byly ovlivněny i nasazením safety caru.
Osm jezdců – včetně jezdce na stupních vítězů – začalo závod na měkké směsi, devět na střední a pouze dva (Pierre Gasly z týmu AlphaTauri a Fernando Alonso z týmu Alpine) na tvrdé pneumatice, oba skončili na bodovaných místech.
Nejdelší nasazení směsi v závodu:
Závod odstartoval za teplých a suchých podmínek s 28 stupni Celsia na asfaltu a 25 stupni okolního vzduchu, podobně jako v kvalifikaci zůstalo to tak konzistentně až do cíle.
Použité pneu:
TVRDÁ C3: Tato směs byla pro závod důležitá, protože absolvovala několik dlouhých nasazení a nabídla velmi dobrý a konzistentní výkon. Verstappenovi navíc umožnila zajet nejrychlejší kolo závodu. Oba jezdci, kteří startovali na tvrdé pneumatice, na nich absolvovali 36kolový běh s plnou nádrží, zatímco Hamilton na této pneumatice s nízkým opotřebením a degradací ujel 44 kol.
Nejlepší časy na každé směsi:
STŘEDNÍ C4: Během prvního nasazení ji použila přibližně polovina závodního pole, přičemž Hamilton se na této směsi dokázal ujmout vedení. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas na nich během svého úvodního nasazení ujel 30 kol (celkem 35 kol na této sadě, protože byla použita i v kvalifikaci).
MĚKKÁ C5: Tato směs se chová podobně jako střední směs a ukázala se jako klíčová pro Verstappenův titul a vítězství, když ji použil v posledním závodním kole, aby se po opětovném startu safety caru dostal do čela. Tato směs se chovala v souladu s očekáváním, s velmi malými známkami oděru.
Mario Isola, který je ředitelem Pirelli pro motorsport, o tom řekl: „Zažili jsme napínavý a strategický souboj o prvenství, když dva klíčové momenty přinesl virtuální safety car a poté i plný safety car. Max Verstappen pokaždé zajel do boxů pro nové pneumatiky a snažil se stíhat Lewise Hamiltona, který zůstal na dráze a dobře hospodařil s pneumatikami až do cíle, ale nemohl nic dělat s jasným efektem Verstappenových čerstvých měkkých pneumatik v posledním kole. Od začátku se strategie obou adeptů na titul rozcházely, startovali na různých směsích a nasazovali odlišné strategie, což jsme viděli až do konce, také díky nepředvídatelnosti tohoto závodu. Důležitou roli sehrály všechny tři směsi, které se velmi dobře vyrovnaly s výzvou tohoto nového uspořádání trati a přispěly k napínavému finále. Gratulujeme Maxi Verstappenovi k jeho prvnímu titulu a Mercedesu k zisku titulu v šampionátu konstruktérů. Byla to naprosto neuvěřitelná sezóna s nejintenzivnějším soupeřením, jaké pamatujeme – vhodný způsob, jak uzavřít kapitolu na 13palcových pneumatikách před začátkem nové s 18palcovými.“