Dunlop Aircraft Tires Ltd. plánuje otevření závodu v Indonésii pro výrobu leteckých pneumatik. Indonésie je pro takový podnik obzvláště vhodná, místní závody pro zpracování přírodního kaučuku jsou skvělým zdrojem suroviny a díky rostoucímu leteckému průmyslu je Indonésie považována za potenciální investiční lokalitu.
Ještě v roce 2016 se hovořilo o prodeji Dunlop Aircraft a nyní dokonce plánují obří investici. Indonéský tisk informoval, že Dunlop plánuje výstavbu protektorovacích a výrobních závodů pro letecké pneumatiky v Karawangu v Západní Jávě. Plánují zde proinvestovat 1 trilion rupií, což je asi 64 milionů euro.
Jak už bylo řečeno, oblast Indonésie dává z pohledu výrobce pneu určitě smysl. Ve vlhkém podnebí a prostředí s teplotami 26 – 32 °C se kaučukovníkům obzvláště daří. Ostatně Indonésie je druhým největším producentem kaučuku na světě.
Továrna by měla být uvedena do provozu za 18 měsíců, bude vybudována ve spolupráci s místním partnerem P.T. Rubberman Indonesia Bekasi, což potvrdil indonéský ministr průmyslu Agus Gumiwang Kartasasmita. Spolu plánují zásobovat letadla společností z Východní Asie.
Firma Rubberman je místní společností na zpracování protektorovaných pneumatik s více než 25 zařízeními po celé zemi. Rubberman už dříve na výrobě leteckých pneumatik pracoval, před několika lety spolu s firmou Ciharas Avia pokrývali domácí poptávku.
Společnost PT Rubberman už byla údajně pověřena vývojem velkých pneumatik pro letadla Airbus a Boeing a dodáním 40.000 kusů leteckých gum ročně pro národní leteckou společnost Garuda Indonesia. Dunlop Aircraft Tyres Ltd nepaří pod křídla Goodyearu jako známější Dunlop Rubber Company. Sice také sídlí v Birgmighamu, ale je ve vlastnictví společnosti Liberty Hall Capital Partners L.P., která investuje do leteckého a zbrojního průmyslu.