Formule 1 i příští sezonu zůstane u gumy Pirelli pro rok 2019. Týmy v hlasování jednomyslně odmítly nasazení nových pneumatik, které byly italským výrobcem vyvinuty pro rok 2020.
Prototyp 2020 byl navržen tak, aby provozem docházelo k nižšímu opotřebení, gumy také měly mít širší spektrum provozních teplot a měly by se méně se přehřívat díky působení zplodin. Svůj závodní víkendový debut si gumy odbyly na tréninku v Austinu, kde ale od pilotů, kteří pneu testovali, získaly převážně negativní hodnocení.
Ve světle těchto výsledků bylo schváleno využití letošních pneumatik i v nadcházející sezoně a Pirelli s touto variantou souhlasí. Gumy byly poté ještě hodnoceny na dvoudenním posezónním testu v Abú Zabí. Tam si je vyzkoušel i pilot stáje Haas Romain Grosjean, jenž je zároveň jedním z představitelů Asociace jezdců Grand Prix. Grosjean ale po zkušenosti z arabského Yas Marina pouze potvrdil předchozí dojmy. Mezinárodní automobilová federace tak nyní mohla potvrdit, že týmy přijaly jednomyslné rozhodnutí zůstat u specifikací pro 2019.
„Asociace FIA by chtěla poděkovat Pirelli i všem týmům za jejich úsilí a spolupráci při zlepšování pneumatik pro sezónu 2020 a do budoucna,“ uvedla v prohlášení FIA. „V každém případě jsou získané zkušenosti neocenitelné pro další vylepšování pneumatik.“ Jinými slovy, tudy ne, přátelé.
Společnost Pirelli ve svém prohlášení uvedla, že na rozhodnutí asociace mělo vliv „několik různých faktorů“, což není právě seznam vytýkaných oblastí. „Týmy už nebudou muset upravovat design svých monopostů pro rok 2020, což by s novým modelem bylo nutné, vozy by se musely přizpůsobit odlišnému profilu konstrukce pneumatik,“ doplnil výrobce.
Pirelli zdůrazňuje, že ačkoli prototyp 2020 půjde do drtičky, tak práce kterou na ní odvedli v koši neskončí. Data budou využita při vývoji jejich zcela nových 18 palcových pneumatik, které budou debutovat v 2021.
„Nová konstrukční řešení testovaná minulý týden v Abú Zabí bude Pirelli nadále rozvíjet a aplikovat na 18 palcovou pneumatiku plánovanou na rok 2021, která bude mít nižší tlak, než jaký se používá v současnosti,“ dodal výrobce. „Díky nižšímu tlaku bude snazší kontrolovat zvýšený výkon očekávaný od příští generace monopostů.“ F1 má totiž pro rok radikální plány, aplikovat se budou nová pravidla a vznikne nové generace vozů, které budou údajně levnější na výrobu, ale někteří odborníci označili nový design za aerodynamicky nestabilní a ovládání za nepředvídatelné.