Hankook uvede na trh novou řadu pneumatik pod názvem „iON“, které jsou určeny speciálně pro elektromobily. Pneumatiky, které mají snížit valivý odpor a spolupracovat s těžkými vozidly s vysokým točivým momentem, přijdou na trh ještě letos.
Pneumatiky, které budou zpočátku k dispozici ve třech modelech, jsou určeny pro vysoce výkonná a prémiová vozidla. Budou nabízeny v rozměrech od 18 do 22 palců a v Evropě bude letní pneumatika Hankook Ventus iON S k dispozici už od května. Od září budou mít distributoři k dispozici i zimní pneumatiku Hankook i*cept iON. Za mořem dostanou také celoroční pneumatiku Hankook Ventus iON A a v budoucnu budou k dispozici další produkty z této řady.
„Uvedením této nové řady pneumatik iON naše společnost stále více zohledňuje rychle rostoucí poptávku po elektromobilech a s tím související potřebu vhodných pneumatik, a to i z hlediska potřeby jejich výměny,“ uvedl Sooil Lee, prezident a generální ředitel společnosti Hankook Tire & Technology. „Díky lepšímu dojezdu na jedno nabití baterie pomůže tato nová generace pneumatik více optimalizovat účinnost elektromobilů při každodenním používání.“
Všechny pneumatiky byly navrženy tak, aby díky nižšímu valivému odporu pomohly elektromobilům dojet na jedno nabití dále. To však není jediný požadavek elektromobilů. Protože jsou tak tiché, musí být tiché i pneumatiky, a Hankook použil svou ochrannou známku v podobě technologie tlumení hluku v kombinaci se specifickou konstrukcí dezénu běhounu, aby snížil hlučnost.
„Jsme obzvláště hrdí na to, že například nová letní pneumatika Hankook iON získala na štítku EU hodnocení A/A/A. V tomto ohledu jsme se rozhodli pro nový model pneumatiky, který je určen pro elektromobily. To odpovídá nejvyššímu výkonu z hlediska valivého odporu, přilnavosti za mokra a hlučnosti pneumatiky,“ uvedl Bonhee Ku, výkonný viceprezident a technický ředitel společnosti Hankook.
Všechny tyto pneumatiky byly navrženy tak, aby díky nižšímu valivému odporu pomohly elektromobilům dojet na jedno nabití dále. To však není jediný požadavek elektromobilů. Protože jsou tak tiché, musí být tiché i pneumatiky, a Hankook použil svou ochrannou známku v podobě technologie tlumení hluku v kombinaci se specifickou konstrukcí dezénu běhounu, aby snížil hlučnost.
„Jsme obzvláště hrdí na to, že například nová letní pneumatika Hankook iON dosáhla na štítku EU hodnocení A/A/A. To odpovídá nejvyššímu výkonu z hlediska valivého odporu, přilnavosti za mokra a hlučnosti pneumatiky,“ uvedl Bonhee Ku, výkonný viceprezident a technický ředitel společnosti Hankook.
Pneumatiky byly také vyrobeny tak, aby měly delší životnost a aby se vyrovnaly s hmotností a počátečním točivým momentem elektromotorů. Použití ultraodolných aramidových vláken v pryži pomáhá čelit deformačním silám způsobeným zmíněným vysokým točivým momentem. Díky přírodní pryskyřici jsou zase pneumatiky udržitelnější, mají delší životnost a zlepšují kilometrový výkon.