Společnost Hankook vyvinula systém Virtual Compound Design (VCD) založený na umělé inteligenci, o kterém tvrdí, že bude schopen předpovídat vlastnosti směsi pneumatik, čímž se eliminuje zdlouhavé testování.
Systém VCD společnosti Hankook využívá technologii, která předpovídá vlastnosti směsi a navrhuje optimální kombinaci materiálů pomocí AI analýzy, která je založena na shromážděných datech.
Vývojový proces je běžně velmi komplikovaný, protože směs pneumatik obsahuje více než 15 druhů materiálů, jako je přírodní kaučuk, syntetický kaučuk a saze a může mít značně odlišné vlastnosti v závislosti na mnoha různých proměnných, včetně teploty, použitých zařízeních, pořadí přidávání složek, na tlaku atd.
Většina výzkumu a vývoje nyní vzniká ve futuristickém středisku Hankook Technodome
Hankook uvádí, že se systémem VCD lze očekávat zkrácení procesu vývoje směsí až o polovinu, přičemž vývoj takové směsi běžně zabere šest měsíců až tři roky. Projekt VCD začal jako interní výzkumná práce, která byla počátkem roku 2019 podpořena spoluprací s Korea Advanced Institute of Science and Technology.
Od počátku výzkumu se přesnost analýzy dat výrazně zlepšila a v současnosti vykazuje spolehlivost více než 95 %. Díky dosavadní úspěšné aplikaci VCD ve výrobě pneumatik Hankook plánuje rozšíření této technologie na všechny aspekty vývoje pneumatik, včetně výběru materiálu, designu, testování a výroby pneumatik.
A s umělou inteligencí nehodlá končit jen u směsí, předvídání založené na shromažďování dat plánuje nasadit v celém ekosystému svého průmyslu pneumatik. Chtějí si nechat předvídat nabídku a poptávku materiálů, technologii nasadí i na výzkum a vývoj, distribuci a chování zákazníků.
Nový vývojový systém funguje tak, že v cloudové platformě vytvoří digitální dvojče zkoumaného objektu. Opakováním procesu zrcadlení výsledků odečtených z virtuálních simulací přenesených do reality a poté obráceně, tedy přenesením výsledků z reality zpět do virtuální reality, dosahuje Hankook pozoruhodných výsledků.
Hankook ale systém nevyvíjí od základů, využívá cloudových výpočetních platforem jako je Amazon Web Services (AWS) a Google TensorFlow, tedy nástrojů umělé inteligence, které se dokáží sami zdokonalovat ve svém vývoji pomocí strojového učení.
Zatím jde o prohlášení firmy bez konkrétních příkladů, určitě bude zajímavé, až Hankook představí konkrétní výsledky.