Uznávaný německý časopis pro sportovní automobily Auto Bild Sportscars ve svém testu zimních pneumatik pro rok 2021 podrobil důkladnému testu 12 značek. Do testu pro srovnání navíc zařadil i celoroční a letní pneumatiku. Do testu byly vybrány pneumatiky o rozměru 225/45 R18 na přední nápravě a 245/40 R18 na zadní nápravě a testovali je na voze Mercedes třídy C. Výkon pneu byl prověřován na suchu, mokru a na sněhu.
Zařazení celoroček bylo obzvláště zajímavé, Auto Bild Sportscars došel k závěru, že ačkoli se letní pneumatiky v posledních desetiletích posunuly k extrémní přilnavost k asfaltu a nabízejí brzdnou dráhu, která byla ještě před několika lety technicky neuskutečnitelná, tyto produkty mají problém získat dostatečnou přilnavost jakmile teplota klesne pod 5 °C. Nabízí se tedy logická otázka – nakolik to bude vadit při každodenní jízdě?
Časopis uvedl celoroční pneumatiky, kterou testoval společně se zimními pneumatikami (šlo o Vredestein Quatrac Pro), ale letní pneumatiku ponechal v utajení a neudělil jí ani konečné hodnocení. Je to škoda, protože ačkoli na sněhu podávala očekávatelně špatné výsledky, na mokru a suchu, tedy v podmínkách, které jsou typické pro britskou zimu, dosahovala zcela slušných výsledků.
Když se vrátíme k testovaným zimním kandidátům, testeři časopisu Auto Bildu dospěli k závěru, že zimní pneumatiky nebyly v podstatě nikdy tak dobré jako dnes. Třem z testované desítky udělili nejvyšší „příkladné“ hodnocení, čímž ocenili jejich vyvážený výkon a dostatečné bezpečnostní rezervy za všech podmínek.
Vítězové testu:
Hankook Winter i*cept evo3
Plusy: Vynikající výkon na zasněžených a mokrých silnicích, dobré bezpečnostní rezervy při aquaplaningu, dynamické jízdní vlastnosti a krátká brzdná dráha na zasněžených a mokrých silnicích, velmi dobrý poměr ceny a výkonu.
Michelin Pilot Alpin 5
Plusy: Příkladné jízdní vlastnosti za všech povětrnostních podmínek, přesné řízení, krátká brzdná dráha.
Minusy: Vysoká cena.
Vredestein Wintrac Pro
Plusy: Přesvědčivá univerzální pneumatika s velmi dobrými vlastnostmi v zimě i na mokru, stabilní jízdní vlastnosti na mokru i na suchu, cenově dostupná.
Minusy: Jízdní komfort pouze průměrný.
Dobře hodnocené:
Bridgestone Blizzak LM005
Plusy: Specialista na sníh s přesvědčivým výkonem na mokrém i suchém povrchu, krátkou brzdnou dráhou na mokru, přesným ovládáním na mokru i suchu.
Minusy: Průměrné aquaplaningové vlastnosti.
Dunlop Winter Sport 5
Plusy: Vynikající výkon na zasněžených vozovkách, krátká brzdná dráha na mokru a suchu, příjemný jízdní komfort, nízký valivý odpor.
Minusy: Nedotáčivost na suché vozovce.
Goodyear UltraGrip Performance+
Plusy: Zimní specialista se sportovními jízdními vlastnostmi na blátě a sněhu, dobré aquaplaningové vlastnosti, nízký valivý odpor.
Minusy: Nedotáčivost na suché vozovce.
Continental WinterContact TS 850 P
Plusy: Vyvážená zimní pneumatika s bezpečnými jízdními vlastnostmi za všech povětrnostních podmínek, dynamické jízdní vlastnosti na mokru, krátká brzdná dráha na mokru.
Minusy: Dlouhá brzdná dráha na suchu.
Hodnocené pouze uspokojivě:
BFGoodrich G-force Winter 2
Plusy: „Zimní král“ se špičkovými jízdními vlastnostmi na sněhu, nízká hlučnost při jízdě.
Minusy: Přilnavost na mokru pouze průměrná, mírně prodloužená brzdná dráha na mokru.
Falken Eurowinter HS01
Plusy: Přesvědčivé jízdní vlastnosti na ledu a sněhu, dobré aquaplaningové vlastnosti.
Minusy: Zpožděná odezva řízení a nedotáčivost na mokru.
Nexen Winguard Sport 2
Plusy: Stabilní jízdní vlastnosti na suchu, nízká hlučnost při jízdě, přijatelná pořizovací cena.
Minusy: Prodloužená brzdná dráha na mokru, průměrná boční kontrola na zasněženém povrchu.
Hodnocení použitelné pouze za určitých podmínek:
Toyo Snowprox S954
Plusy: Dobré bezpečnostní rezervy při aquaplaningu, dynamická ovladatelnost na suchu.
Minusy: Zimní vlastnosti jen uspokojivé, nedotáčivost za mokra.
Propadák testu:
Nankang Winter Activa NK Snow SV-2
Plusy: Dobré aquaplaningové vlastnosti.
Minusy: Omezená přilnavost na ledu a sněhu, nebezpečně dlouhá brzdná dráha na mokru, silná nedotáčivost na mokru.