Zatímco týmy a jezdci MotoGP v Portimau dokončují přípravy na zbytek sezony exkluzivní dodavatel pneumatik Michelin se dívá do mnohem vzdálenější budoucnosti.
V poslední době jezdci a jejich týmy zaznamenali zvýšenou zátěž přední pneumatiky v důsledku nově nastavených technických inovací, kterými jsou větší brzdy a aerodynamická křídla. Michelin očekává, že na začátku léta bude mít k dispozici prototyp přední pneumatiky připravený pro první testování.
„Začínáme vyvíjet novou přední pneumatiku, která bude představena v závodech v roce 2025,“ řekl Piero Taramasso z Michelinu. „Pro nás je to poměrně důležitá změna, protože konstrukce této přední pneumatiky je ve srovnání s tou současnou velmi odlišná. Model který používáme nyní, používáme již šest sezón, optimalizovali jsme ho a už není kam jít dál. A motorky se hodně změnily.“
„Dali si mnohem víc záležet na předku s velkými brzdami, křídly, aerodynamikou a novým holeshotem. Takže přední pneumatika je stále více namáhána. Jezdci brzdí silněji a později, takže musíme tento model změnit. S touto prací začneme v letošní sezóně. Na přelomu května a června budeme mít připravený prototyp a poté začnou testovat tovární jezdci. Doufáme, že tuto pneumatiku navrhneme do konce letošní sezony nebo na začátku roku 2024 pro testy s oficiálními jezdci.“
Jezdci budou jistě doufat, že nová konstrukce přední pneumatiky dokáže vyřešit také problém se zvyšující se teplotou a tlakem při těsném následování jiného jezdce. Rozhodnutí společnosti Michelin vyvinout novou specifikaci přední pneumatiky také podtrhuje fakt, že aerodynamická zařízení nebudou v blízké budoucnosti pravděpodobně zakázána.
Mezitím bude mít bezprostřednější dopad zavedení nové přední směsi pro letošní sezónu, která se nachází někde mezi předchozí střední a tvrdou směsí. „Už jsme ji testovali v Misanu a Sepangu,“ řekl Taramasso. „Ohlasy jsou zatím docela pozitivní, takže v Portimau budeme testovat znovu. Je to středně tvrdá pneumatika, takže bude mít větší přilnavost než tvrdá, ale větší stabilitu než střední.“
„Tuto směs použijeme v Portimau, možná i v Mugellu. Řekl bych, že celkem na sedmi nebo osmi tratích, přičemž tvrdou nahradíme na méně abrazivních okruzích a střední na tratích s vysokou abrazivitou nebo v horkých podmínkách. Máme také novou měkkou zadní pneumatiku na mokro, ale tento víkend neočekáváme déšť, a pokud ji nevyzkoušíme, zůstaneme u stejného rozdělení pneumatik na mokro jako loni.“
Michelin po dohodě s týmy MotoGP letos také přejde od nabídky tří různých variant zadních pneumatik na každém podniku (měkká, střední a tvrdá) k pouhým dvěma (měkká 7 a střední 5). Příklon k většímu počtu měkkých pneumatik má zohlednit potřebu letmých kol a také možnost použití měkkých pneumatik v novém sobotním odpoledním sprintovém závodě.