Společnost Michelin, která dříve otevřela nové distribuční středisko na Pyrenejském poloostrově, bude nyní ještě více investovat. Celková budoucí investice je odhadnuta přibližně na 32,5 milionů eur. Cílem nového logistického centra, které se nachází kousek od města Toledo ve Španělsku je zlepšit dostupnost pneumatik ve Španělsku, Portugalsku na Kanárských ostrovech a dalších přilehlých zemích.
Prezident Michelinu pro oblast Španělska a Portugalska José Rebollo řekl: „Výstavba nového logistického centra nám pomůže dostat se blíže k našim koncovým zákazníkům.“ Což je velmi zásadní pro celkový budoucí rozvoj výroby a prodeje pneumatik v Evropě.
Pozemek areálu má celkovou plochu asi 140.000 metrů čtverečních. Budovy mají plochu asi 52.000 metrů čtverečních s potenciálem růstu až na 80.000 m2. Aktuálně je zde již 210.000 pneumatik pro osobní vozy, 28.000 pneumatik určené pro průmysl, 30.000 motocyklových pneumatik a přibližně 3.500 zemědělských pneumatik. Celé středisko má potenciál skladovat až kolem 400.000 pneumatik.
Podle výzkumu trhu, který byl uveden již dříve tomto roce, se odhaduje, že jenom ve Španělsku by mohl trh s pneumatikami v roce 2020 dosáhnout až na 2,85 miliardy USD. Právě kvůli tomu chce například Michelin a Bridgestone maximalizovat svoje místní logistická centra. Ostatní výrobci zatím stále spoléhají na dovoz pneumatik po klasických trasách.
Španělsko je na 14. místě ve světě se svojí ekonomickou silou a na 5. místě v Evropské unii. V místním vozovém parku převládají především osobní automobily. Těch je celkově asi 65 procent. Poté následují užitková vozidla a na třetím místě jsou motocykly.
Z těchto důvodů světový výrobci pneumatik nechtějí podcenit budoucí situaci, která se týká rozvoje prodeje pneumatik v této zemi a na přilehlých ostrovech. Španělsko patří už delší dobu k velmi perspektivním zemím, kde se výrobcům pneumatik daří. A s největší pravděpodobností tomu bude i v nadcházejících letech.