Tradiční britský motoristický magazín EVO zveřejnil výsledky svého testu pneumatik pro rok 2020. Letos společnost evo testovala 19palcové pneumatiky UHP (Ultra High Performance) v nejoblíbenější velikosti 235 / 35R19, což je běžná velikost, kterou vyžívá mnoho výkonných hatchbacků, jako jsou VW Golf R a Ford Focus RS.
Vůz použitý pro letošní test byl Mk7.5 Volkswagen Golf GTI, vůz s pohonem předních kol s výkonem 242 koní a automatickou převodovkou DSG. By vybrán pro svou konzistentní platformu, která poskytuje řidiči dobrou zpětnou vazbu, stejně jako jeho schopnost odhalit nedokonalosti u kterékoli z pneumatik, jako je například nedostatečná přilnavost.
Testu se zúčastnilo sedm pneumatik většiny známých značek. V letošním roce však nebyly zahrnuty gumy Bridgestone, protože jejich nejnovější pneumatika UHP bude vydána až v roce 2021 a Yokohama, které covid-19 znemožnil dodat pneumatiky včas pro EVO test.
V testu byly použity pneumatiky:
- Contintental SportContact 6
- Dunlop Sport Maxx RT2
- Goodyear Eagle F1 SuperSport
- Michelin Pilot Sport 4 S
- Nokian Powerproof
- Pirelli P Zero (PZ4)
- Vredestein Ultrac Vorti
V rámci testu časopisu EVO musí každá pneumatika projít testem v následujících disciplínách: Ovladatelnost za mokra, přilnavost za mokra, suché i mokré brždění, valivý odpor, aquaplaning a ovladatelnost za sucha.
A jako první se umístily Michelin Pilot Sport 4 S. Byly chváleny za svou přilnavost, pohodlí a ovladatelnost. Podle EVA jsou Micheliny dobré na mokru a vynikající na suchu. Jde o skvělou pneumatiku, která zlepší pocit z jízdy ve vašem voze.
Druhé skočily Continental SportContact 6, které si vedly velmi dobře na suchu, ale v zatáčkách na mokru ztratily cenné body. Třetí Pirelli P Zero ‘PZ4’ si v mokrých podmínkách vedly skvělě, ale na suchu byly nevýrazné a neposkytovaly řidiči očekávanou zpětnou vazbu.
Další pořadí: 4. Nokian Powerproof, 5. Goodyear Eagle F1 SuperSport, 6. Dunlop Sport Maxx RT2 a pneu nizozemského výrobce spojeného s firmou Apollo – Vredestein Ultrac Vorti, skončily poslední.