V Německu odstartoval Moto Grand Prix Světový pohár Mezinárodní motocyklové federace Enel MotoE, první závodní seriál na 100% elektrických motocyklech a Michelin se na něm bude podílet jako oficiální výrobce pneumatik.
Společnost Michelin, která je již od roku 2016 exkluzivním dodavatelem pneu pro MotoGP, se nyní stala partnerem i pro seriál MotoE, který stejně jako GP organizuje skupina Dorna Sports. Není to první partnerství Michelinu se závody zahrnující obnovitelné zdroje energie, nejvíce je to patrné na šampionátu FIA Formule E, dále obouvá 24h Le Mans Hydrogen Project (H24) a eTrophy Jaguar Ipace.
\“Společnost Michelin si už od svých počátků vybírala projekty s ambicí zlepšit mobilitu a učinit ji bezpečnější, ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí a MotoE je jedním z nich,\“ komentuje tuto novinku Matthieu Bonardel, ředitel Michelin Motorsport. \“Mezinárodní motocyklová federace a Dorna Sports reflektují otázky nové mobility tím, že nám představili první 100% elektrické motocyklové sportovní odvětví. Bude to cenná vývojová laboratoř pro inovace, které se mohou v budoucnu objevit na standardních pneumatikách Michelin. Jsme proto velmi rádi, že se můžeme podílet na založení tohoto nového šampionátu jako technologický partner.\“
Piero Taramasso, manažer Moto GP za Michelin, pak shrnuje, jak bude vypadat výběr pneumatik pro tyto nové závody: \“Budeme používat velmi měkké pneumatiky s rychlým zahřátím a dobrou přilnavostí už od první zatáčky. Jezdci budou mít k dispozici měkké a střední pneumatiky a budou si muset vybrat jednu z těchto dvou variant pro daný závod.\“
A jaké stroje bude Michelin obouvat? Společnost Energica Motor Company, italská společnost specializující se na elektrické motocykly, je jediným dodavatelem Světového poháru FIM Enel MotoE. Vyrábět je bude ve své dceřince Energica Ego Corsa. Motorka bude poháněná olejem chlazeným synchronním motorem s permanentním magnetem s výkonem až 110 kW (147 hp) a točivým momentem 200 Nm. Tento motocykl, který je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za pouhé tři sekundy, má maximální rychlost 250 km/h. Veškerá energie uložená a dodávaná do baterií bude vyrobena z obnovitelných zdrojů.
Do této nové disciplíny nastoupilo závodit 18 jezdců a 14 z nich vzešlo z týmů MotoGP. Zbývající čtyři pocházejí z týmů Moto2 a Moto3. Atraktivitu soutěže zaručuje přítomnost několika mistrů světa z MotoGP a Endurance. MotoE se také může pyšnit jednou zvláštností, a tou je účast ženského pilota, Španělka Maria Herrera osedlá stroj za tým Angel Nieto.
Příští závod se jede 11. srpna.