Hankook „Ventus Prime“ se stala se nejprodávanější řadou letních pneumatik od Hankooku v Evropě. Je dostupná, má dobrou ovladatelnost, nízké opotřebení a slušný valivý odpor. A nyní přichází nejnovější kus z této řady, který slibuje řadu vylepšení.
Nová pneumatika Ventus Prime 4 poskytuje optimalizovanou kombinaci výkonu, bezpečnosti, komfortu a ekologických vlastností. Od uvedení na trh je nový dezén letních pneumatik spolu s variantou SUV k dispozici v 67 rozměrech od 16 do 20 palců, v šířkách běhounu od 195 do 255 mm, s poměrem stran od 40 do 65 a rychlostními indexy H až Y.
Nový dezén navazuje na pneumatiku Ventus Prime 3, která je dosud nejprodávanější pneumatikou Hankook v Evropě (od roku 2015 přes 20 milionů kusů) a která ve své době stanovila nová měřítka v oblasti brzdění na mokru, valivého odporu a ovladatelnosti na suchu. To v průběhu let potvrdila v řadě testů: Dvakrát (2016, 2018) vyhrála pneumatika Ventus Prime 3 pravděpodobně největší test letních pneumatik v Evropě, který provedl největší německý automobilový časopis Auto Bild s více než 50 konkurenty. Prémiová komfortní pneumatika Hankook získala v roce 2018 také nejvyšší známku v mezinárodním testu pneumatik, který provádí německý autoklub ADAC a jeho evropští partneři. V prestižním oboru originálního vybavení dokázala pneumatika svými výkony zaujmout také řadu výrobců vozidel. Pneumatikou Ventus Prime 3 byly a jsou vybaveny různé modely značek Audi, Ford, Hyundai, MINI, Opel, Seat, Škoda a VW.
„Našim inženýrům se podařilo dále zlepšit vynikající vlastnosti pneumatiky Ventus Prime 3,“ řekl Sanghoon Lee, prezident společnosti Hankook Tire Europe. „Nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout novou generaci produktu s ještě větší bezpečností a komfortem. Jsme proto přesvědčeni, že s pneumatikou Ventus Prime 4 naše společnost vyvinula úspěšného nástupce nejprodávanější pneumatiky Hankook v Evropě.“
A nyní ke slibovaným novinkám. Technologie „High Mileage Compound“ pneumatiky Hankook Ventus Prime 4 je rozhodující pro kilometrový výkon, který je o dobrou pětinu vyšší než u jejího předchůdce. Inovativní kombinace materiálů vede k větší tuhosti bloků běhounu, což se následně projevuje nižším valivým odporem a menším opotřebením. Funkční polymery zajišťují pevnější chemické spojení s plnivy. Celkově má modifikovaná matrice směsi vyšší obsah oxidu křemičitého. Kromě výrazně nižšího opotřebení to má za následek také ještě kontrolovanější jízdní vlastnosti, zejména na mokré vozovce.
Pro další zlepšení výkonnosti inženýři společnosti Hankook přepracovali nejen směs pneumatiky, ale také konstrukci a konturu dezénu pro dosažení obzvláště rovnoměrné a rovné kontaktní plochy. To na jedné straně minimalizuje opotřebení, zejména na vnějších okrajích jednotlivých bloků běhounu – na druhé straně to zajišťuje výrazně lepší brzdný výkon, zejména na mokré vozovce. Díky nově vyvinutým polymerům, vyššímu podílu oxidu křemičitého, novému procesu míchání a použití přírodních olejů se pneumatika také leskne a snižuje se její opotřebení, což se projevuje i zvýšením kilometrového nájezdu.
Klaus Krause, vedoucí technického centra Hankook Tire Europe v německém Hannoveru to okomentoval: „Naším cílem bylo zlepšit zejména opotřebení, aniž bychom museli dělat kompromisy v ostatních kritériích. S novou generací pneumatik Ventus Prime 4 se nám to myslím podařilo. Zvýšili jsme životnost pneumatiky přibližně o 20 % oproti jejímu předchůdci a zároveň jsme dosáhli ještě lepších jízdních vlastností, komfortu a valivého odporu.“
Ještě přímější reakce na suché vozovce byla také součástí specifikací vývojářů Hankook a byla dosažena během mnoha testovacích jízd v nově vybudovaném testovacím centru Hankook v Idiadě ve Španělsku. Zatímco předchozí obdélníkové hrany bloků běhounu měly tendenci se při silném bočním zrychlení odvalovat, pneumatika Ventus Prime 4 má zaoblenější hrany, které tomuto jevu zabraňují. Tím je zajištěna nejlepší možná podpora profilu i ve sportovně zatížených zatáčkách. Technologie „Zigzag 3D Trend Technology“ použitá u letní pneumatiky Hankook poprvé zlepšuje také jízdní vlastnosti na suchu, protože zvyšuje třecí sílu bloku v závislosti na jeho deformaci.
Inženýři značně také snížili hlučnost pneu tím, že odstranili řadu potenciálních zdrojů hluku. Opět slovy Klause Krause: „Použili jsme stejný princip, který se používá při vytváření anechoických komor ale v podobě plošné stěny. Odraz zvuku na vnitřních stěnách komory je výrazně minimalizován obložením absorpčním materiálem. U modelu Ventus Prime 4 jsme opatřili okraje běhounových bloků radiální, klínovitou 3D strukturou, která funguje přesně podle tohoto principu a pohlcuje zvukové odrazy mezi bloky.“
Při srovnávacích měřeních v laboratoři Hankook (oproti předchůdci) se totiž podařilo snížit hlučnost pneumatiky Hankook Ventus Prime 4 v závislosti na rychlosti až o 2,5 dB(A). To odpovídá vnímané hlasitosti, která je snížena přibližně o 20 %. Dalším faktorem snížení hlučnosti je vyšší počet bloků běhounu. U pneumatiky Ventus Prime 3 tvořilo celkový obvod pneumatiky 70 bloků, zatímco Ventus Prime 4 stejného rozměru je rozdělen hned na 80 bloků. Tato optimalizace je patrná i na chování při odvalování, které je celkově komfortnější.
Hankook Ventus Prime 4 je pokračovatelem ověřené řady a již nyní ji lze objednat i u nás.