Společnost Dunlop uvedla na trh svou novou pneumatiku pro motocykly Trailmax Meridian, která byla vyvinuta pro potřeby technicky nejvyspělejších motorek zvládajících silnici i terén.
Firma gumu řadí nad uznávané TrailSmart MAX a jejich uvedení dává smysl zejména při pohledu na rostoucí zájem o stroje kombinující silniční a off-road schopnosti v jedné motorce, jako jsou například BMW GS, Honda Africa Twin nebo Triumph Tiger, jejichž prodeje rostou rychleji než zbytek motocyklového trhu. Jezdci dnes zkrátka očekávají od svých strojů a pneumatik větší univerzálnost a roste poptávka po motocyklech umožňujících pohodlné cestování na větší vzdálenosti s potenciálem projet se i mimo silnici.
Dunlop je hrdý především na navýšení počtu najetých kilometrů. Na zadní gumě se Trailmax Meridian při porovnání se svým nejsilnějším konkurentem dokázal najet o 6% najetých kilometrů víc při vzpřímené jízdě a o více než 15% při zatáčení náklonem o 40 stupňů. Na předním kole se dostali před konkurenci dokonce o 19%, respektive o 36%.
Dezén běhounu je navržen tak, aby dokázal rychle odvádět vodu, ale stále si zachoval vysokou úroveň přilnavosti. Guma je vybavená technologií Dunlop MultiTread, což obnáší směs s vysokým obsahem oxidu křemičitého, která poskytuje vynikající přilnavost za mokra a činí pneumatiku flexibilnější při nižších teplotách. To spolu s pouzdrem Rayon Ply přináší mimo jiné mnohem rychlejší zahřívání. Zadní pneumatika tak obsahuje novou středovou směs, která pomáhá zvyšovat celkovou tuhost zadní pneumatiky a poskytuje více sportovní ovládání a zvyšuje trakci. K jistějšímu ovládání také značně přispívá použití bezešvého pásu Jointless Belt (JLB).
Co se jízdy v terénu týče, Dunlop ve svých testech prokázal, že Trailmax Meridian se má v měkkém bahnitém terénu lepší trakci než tři jeho nejbližší konkurenti a také lepší než stávající TrailSmart MAX. Na tuhém bahně a štěrku dosahovala novinka stejných výsledků jako cenami ověnčené TrailSmart MAX, což vůbec není špatné.
Trailmax Meridian je k dispozici ve čtyřech předních a třech zadních velikostech, které pokrývají širokou škálu modelů včetně BMW GS, Honda Africa Twin a Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, Yamaha Tenere a Super Tenere.