Nová Pirelli Cinturato P7 je vysoce výkonná letní pneumatika, zaměřená na zvýšenou bezpečnost, efektivnost a udržitelnost. Navazuje na dlouhou tradici Cinturato, za níž stojí 70 let historie, P7 tedy těží z dlouholetého vývoje předchozích generací. Tato nová pneumatika je již v prodeji a zažije svůj letní debut na všech evropských a asijských trzích.
Průzkum zadaný společností Pirelli, který se uskutečnil mezi koncem dubna a začátkem května mezi řidiči používajícími pneumatiky o velikosti 18 palců a větší, zaznamenal směrem k budoucnosti tendenci jednoznačně častějšího využívání automobilů. Na vině jsou pochopitelně poslední události a požadavky na dodržování izolace a minimálních vzdáleností. V Číně 68% respondentů uvedlo, že své auto rozhodně plánuje více používat, v Itálii to bylo 31% a v Německu 20%.
Více než 50% dotázaných uvedlo, že si do konce roku hodlá pořídit nové pneumatiky, aby byla zajištěna optimální bezpečnost jejich vozidel. Když studie zkoumala kritéria, jimiž se uživatelé řídí při současném výběru nových gum, ukázalo se že víc než jindy kupující věnují zvýšenou pozornost spolehlivosti a kvalitě pneumatik. Procento takovýchto respondentů upřednostňujících bezpečnostní vlastnosti se v Německu zvýšilo na 59%, na 78% v Itálii a na 86% v Číně.
Počínaje předchozí generací představenou v roce 2009, byla Cinturato P7 neustále aktualizována a vylepšována díky úzkému partnerství mezi Pirelli a světovými špičkovými výrobci automobilů.
Nejnovější generace modelu Pirelli Cinturato P7 tedy plně odráží priority dnešních moderních motoristů: bezpečnost a efektivita. Inženýři Pirelli, prostřednictvím intenzivního programu výzkumu a vývoje, přišli s produktem na vysoké úrovní technologie, který je schopen eliminovat typické kompromisy spojené s pneumatikami. Nové technologie vytvořené pro Cinturato P7 jsou schopny sladit protichůdné požadavky, jako je výkon za mokra a nízký valivý odpor a dosáhnout tak nového technologického standardu, který uspokojí řidiče a výrobce automobilů z celého světa. Technické novinky na nejnovějším Cinturato zahrnují novou směs vybavenou typem mechanické inteligence, která dokáže měnit vlastnosti gumy v závislosti na okolní teplotě. Vlastně je to trochu jako mít dvě sloučeniny v jedné.
Klíčovou vlastností nové Pirelli Cinturato P7 je bezpečnost. Výrazně se zlepšila ovladatelnost na suchu a oproti svému předchůdci se také výrazně zlepšila ovladatelnost za mokra, zejména aquaplaning a brzdění. Zkrátily tak brzdnou dráhu o úctyhodně čtyři metry při stopce v rychlosti 100 km/h. Inovace, které představili inženýři Pirelli, také zlepšují akustický komfort (menšímu hlučnost na silnici) a jízdní komfort, protože nová pneumatika lépe absorbuje nárazy na silnici. Celková životnost pneumatiky se zvyšuje o šest procent, což znamená, že pneumatiky se musí měnit méně často. Valivý odpor také klesá v průměru o jednu třídu (mínus 12%), čímž se zvyšuje spotřeba paliva o čtyři procenta, jakož i emise CO₂.
Inovace nové generace Cinturato P7 začínají klíčovým prvkem každé pneumatiky: Vzorkem běhounu, který je v kontaktu s vozovkou. Dezén běhounu speciálně vytvořený pro novou Cinturato P7 je obohacen o specifické silikonové pryskyřice, které pomáhají zvýšit přilnavost a zlepšit funkci polymerů pneumatiky. Jedná se o syntetické elastické materiály, které jsou chemicky modifikovány, aby se zlepšila interakce s křemíkem – a tyto polymery se mohou měnit podle provozní teploty pneumatiky. To znamená, že nová směs těží z jakési mechanické inteligence díky lepšímu rozdělení částic křemíku a účinnější interakci mezi nimi. Díky tomu se vlastnosti pneumatik mohou měnit v závislosti na jízdních a teplotních podmínkách, což řidiči poskytuje extrémně široký optimální jízdní rozsah.
Každá část, která tvoří vzorek běhounu nového modelu Cinturato P7, má specifickou funkci: od bočních a podélných drážek, jejichž vzorek je speciálně určen k co nejefektivnějšímu odvodu vody, až po specifické postranní bloky navržené tak, aby poskytovaly co nejnižší možnou míru brzdné dráhy jak za mokra, tak za sucha. Reálná konstrukce a rozložení tuhosti těchto bloků umožňuje nové Cinturato mít co největší kontaktní záběr v zatáčkách, což přináší bezpečný a precizní zážitek z jízdy za všech podmínek. Designový proces, kdy se začalo modelovat na počítači a poté fyzicky testovat, dokázal optimalizovat jízdu i akustický komfort pro řidiče.
Další oblastí, na které inženýři Pirelli pracovali, je schopnost pneumatiky komunikovat se stávajícími elektronickými asistenčními systémy pro řidiče. Například v případě ABS – za předpokladu stejné velikosti automobilu a pneumatiky – je dezén optimalizovaný tak, aby pracoval v součinnosti s vlastní elektronikou vozu je tedy schopen zahájit brzdnou sekvenci dříve. Testy prováděné při brzdění rychlostí 100 km/h ukázaly, že nový model Cinturato P7 má v průměru o čtyři metry kratší brzdnou dráhu, což je zkrácení o 7 až 10%. Vývoj nového modelu Cinturato ve spolupráci s předními světovými výrobci automobilů už prostřednictvím virtuálních modelů pneumatik znamenal, že pneumatiky mohly být optimálně vyladěny tak, aby plně spolupracovaly s existujícími bezpečnostními systémy pro řidiče. Dobrým příkladem jsou systémy pro sledování jízdních pruhů. Pokud jsou propojeny s „neznámou“ pneumatikou, mohou tyto systémy potenciálně provádět neustálé korekce, protože nejsou obeznámeny se specifickou dynamikou pneumatiky. Je-li stejné vozidlo vybaveno novou Cinturato P7, systém sledování jízdního pruhu nebude vyžadovat tyto průběžné opravy, protože bude pneumatiku považovat za vlastní.
Materiály vytvořené pro nový model Pirelli Cinturato P7 nabízejí větší mechanickou odolnost a zaručují lepší přilnavost ve všech různých situacích jízdy. Snížené opotřebení znamená, že na pneumatikách lze ujet větší vzdálenost a motoristé mohou ušetřit peníze. Je to díky použití polymerů ve směsi, které mají vysokou molekulovou hmotnost. Jinými slovy řetězce chemických prvků, které jsou velmi dlouhé, tak dodávají pneumatice mechanické vlastnosti, jako jsou větší odolnost proti oděru a zvýšená trvanlivost. Vzorek dezénu běhounu byl navržen pro pneumatiku jako celek, aby poskytoval optimální vyvážení celého běhounu, což optimalizuje stopu pneumatiky na silnici, snižuje teplo generované při jízdě a přispívá ke zvýšení přilnavosti a zároveň ke snížení opotřebení.
Se zvýšenou mechanickou odolností směsi je potřeba nejen méně materiálu pro vzorek běhounu (při maximalizaci celkové životnosti pneumatiky), ale také se sníží celková hmotnost pneumatiky díky kompletní revizi všech použitých materiálů. Méně materiálu znamená menší hmotnost, snížený valivý odpor a šetrnější využití zdrojů. To vše vede k nižší spotřebě paliva, což šetří peníze a snižuje dopad na životní prostředí. Inženýři Pirelli také pracovali na výztužných materiálech, aniž by ohrozili strukturu nového modelu Cinturato P7. Použití kordů, které jsou vysoce odolné vůči tahu, znamená, že jich nyní lze použít méně, což navíc přispívá ke snižování hmotnosti. Snížení celkové hmotnosti bylo jedním z klíčových požadavků výrobců automobilů a pomohlo to splnit stále přísnější emisní limity po celém světě.
Nová Cinturato P7 se tak zrodila z technologií Pirelli. Mezi zmíněné technologie patří například nedávno představená Pirelli Elect – balíček technologií speciálně přizpůsobených pro elektrické nebo plug-in hybridní automobily – s okamžitým záběrem, který vyhovuje silným výkonovým charakteristikám elektrických motorů, nižším valivým odporem pro maximální využití kapacity baterií. Sníženým hlučnosti umožňuje guma řidičům elektromobilů užívat si ticha typického pro elektromotory. Nová Cinturato P7 bude také obsahovat technologie Run Flat a Seal Inside, které umožňují řidičům pokračovat v jízdě i po propíchnutí gum. První systém využívá zesílené boční stěny pro nesení váhy automobilu, druhý aplikuje speciální pěnu, která dokáže okamžitě připojit otvory až do šířky 4 milimetrů.
Vývoj nového Cinturato P7 začal naplno asi před třemi lety. Před verzí pro trh s náhradními díly byly vytvořeny originální homologované pneu pro výrobce automobilů, které v nadcházejících týdnech vyrazí na silnici. Nové P7 přichází s více než 70 homologacemi a do konce roku 2020 se očekává, že tento počet naroste na více než 100. Každá z těchto specifických homologací vyžaduje specifický program výzkumu a vývoje, prováděný společně s výrobcem automobilů. Při takovémto počtu specifických homologací je jasné, že Pirelli je Cinturato P7 jsou lídrem své třídy a jsou nejčastější volbou prémiových výrobců automobilů.