Společnost Pirelli uvádí na trh novou pneumatiku, která rozšíří nabídku řady Scorpion MTB určené pro horská kola. Pneumatika se zaměřuje na závodní určení a byla vyvinuta pro tým TREK PIRELLI, který se na vývoji přímo podílel.
Nová pneumatika Scorpion XC RC, vyvinutá na zvláštní žádost sportovců z TREK PIRELLI, je 100% závodním produktem. Je vytvořena tak, aby splňovala vysoké požadavky jezdců ráže Vlada Dascalu, mimo jiné evropského šampiona a mistra světa a vítěze světového poháru v kategorii U23, a Samuela Porro italského národního šampiona, který vlastní i stříbrnou medaili z mistrovství Evropy a bronz z Mistrovství světa v kategorii XCM.
Samuele Porro požádal inženýry Pirelli o novou pneumatiku zaměřenou na olympijské cross-country, ale také s vynikajícím výkonem při cross-country maratonu. Technici společnosti proto vyvinuli závodní produkt nejvyšší kvality, jenž je schopný nabídnout lehkost, super plynulý chod a dobrou přilnavost. Tak se zrodila Scorpion XC RC.
V říjnu 2019 obdržel Samuele Porro a jeho týmoví kolegové první prototypy. Nové pneumatiky s prostým označením Prototype byly testovány během tréninkového kempu týmu v Calpe ve Španělsku. Porro je také otestoval na soustředění v Jižní Africe na vyčerpávající trati Cape Epic. Křest pneumatik se uskutečnil v prvních závodech sezóny, včetně Mediterranean Epic a závodu Andalucia Bike Race.
Z technického hlediska jsou nové XC RC pneumatiky Tubeless Ready s konstrukcí nylonového pláště 120 TPI. K jsou dispozici ve verzích LITE a ProWALL, mají zvýšenou ochranu proti propíchnutí, kombinují proprietární technologie Pirelli, které již byly použity v řadě Scorpion MTB, jako například inovativní směs SmartGRIP. Na základě zkušeností Pirelli z motorsportu je směs SmartGRIP monosloučeninou s vysokou mechanickou pevností, která navzdory své jemnosti a lehkosti u nových pneumatik XC RC nabízí vynikající stabilitu, dlouhou životnost a především optimální přilnavost ve všech terénech.
U Pirelli věnovali zvláštní pozornost designu běhounu, který si osvojil vlastnosti odvozené jak od Scorpion XC H (Hard), tak Scorpion XC M (Mixed), přepracovaného tak, aby umožňoval přímější a přesnější ovládání. Bloky ve středu běhounu se zjevně podobají profilu Scorpion XC H, ale jsou nižší a blíže k sobě kvůli zlepšení plynulosti na rovných sekcích. A polozahnuté boční bloky zdědily tvar a ostrý úhel profilu od Scorpion XC M. Tato vylepšení byla aplikována s cílem maximalizovat přilnavost v různých úhlech náklonu. Profil s agresivnějšími boky a plynulejším středem dělá z Scorpion XC RC perfektní zbraň k dobytí moderních olympijských cross-country tratí, které jsou velmi technické.
Vlad Dascalu k novým pneumatikám dodal: „Scorpion XC RC jsou pro mě perfektní, protože jsou navrženy pro nejmodernější tratě XC, kde střídání přírodních tratí a umělých sekcí je stále častější, kromě toho se rok od roku zvyšuje průměrná rychlost. Díky novému designu vím přesně, jakou stopu zvolit, můžu jet tu nejnáročnější dráhu a zatáčky můžu řezat s větší agresivitou, ale také ušetřím energii díky lehkosti této pneumatiky.“
„Scorpion XC RC jsou dokonalé pneumatiky pro soutěže XC,“ komentoval kvality gum jezdec Samuele Porro. „Jsou přesné a jedou hladce i při vysokorychlostním zatáčení. Nový, vyšší, boční blok zajišťuje optimální přilnavost i když jedu na hraně možností.“
Nové Scorpion XC RC rozšiřují řadu pneumatik Pirelli Scorpion Mountain Bike. Budou se vyrábět ve variantách pro hlavní MTB disciplíny:
Scorpion XC s profily RC (závodní), R (zadní), M (smíšené), S (měkké), H (tvrdé)
Scorpion Trail s profily M, S, R a H
Scorpion Enduro jsou k dispozici s profily M, S, R
Všeobecně pak budou ve variantách LITE, ProWALL, Classic (se bočnicemi Para) a Team (se žlutými logy). Pneumatiky Pirelli 2020 MTB tedy budou ve 37 různých verzích s velikostmi od klasických 29” x 2,2 do 27,5” x 2,6.