Zatím je celkem pravděpodobné, že všechny hlavní tituly FIA Mistrovství Evropy půjdou k řidičům Pirelli. Ovšem jedna velká neznámá je stále před námi. Je to Rallye Kypr, které je uspořádáno na tento víkend. Jedná se o jedinou etapu, kde je spojení dvou povrchů v seriálu. Konkrétně šotolina a asfalt.
Velká většina těch nejlepších řidičů bude používat pneumatiky Pirelli. Například řidič Alexey Lukyanuk, který jede se svým Fordem Fiestou R5 nebo mladý jezdec Marijan Griebel, jež obul na svou Škodu Fabii RS rovněž pneumatiky Pirelli. V tomto seriálu závodu je filozofie Pirelli jasně daná. Podpora mladých řidičů, aby se posouvali stále výš.
Rallye Kypr
Tato soutěž je jedinečná ve svých smíšených površích. A také pro svoje již dříve zmiňované politické významy. Rallye se pojede poblíž hlavního města Kypru Nikósii a také přes turecké území přes hraniční pásmo řízené Organizací spojených národů.
Povrch rallye
Na této soutěži narazí řidiči na jednu z mála zkoušek ze série, kde se nachází speciální etapy se smíšeným povrchem. Pojede se 14 rychlostních zkoušek a podle harmonogramu jsou na druhý den pouze tři naplánovány pouze na štěrku. Zbytek je tvořen ze 70 procent asfaltem a 30 procent štěrkem. To dává jasně najevo, že to bude velká výzva pro pneumatiky.
Vyjádření Pirelli
Manažer Pirelli zabývající se rallye, Terenzio Testoni řekl: „Rallye Kypr je neobvyklá událost, která ve velkém kombinuje štěrkový povrch, jež připomíná skoro soutěž Rallye Dakar. Proto mnoho řidičů použije v etapách, které jsou hodně klikaté a pomalé, navíc s povrchem tvrdé šotoliny a asfaltu naše pneumatiky Scorpion XR5. Pro rychlostní zkoušky, které jsou rychlejší a s volnějším povrchem padla volba na pneumatiky Scorpion K4 a K6. Tato kombinace pneumatik se ukázala být vítěznou volbou pro jezdce Kajetanowicze i v této sezóně. Ten je aktuálně úřadujícím evropským šampionem Rallye Pirelli za poslední dva roky.