Za to, že ruský konvoj obrněných vozidel nedojel rychle do Kyjeva, mohou částečně levné čínské pneumatiky. Dokládají to experti.
Ukrajinské ministerstvo obrany nedávno vydalo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že konvoj ruských tanků postupující na hlavní město Ukrajiny zůstal 30 km od centra města a v předchozích třech dnech dosáhl jen malého pokroku kvůli „ukrajinskému odporu, mechanickým poruchám a přetížení“.
Ale jak uvedl londýnský list City A.M., tak expert Karl Muth, akademik působící na Chicagské univerzitě, který se sám označuje za odborníka na pneumatiky, předložil teorii, podle níž za pomalý postup ruských vozidel mohou levné čínské pneumatiky.
„To nejsou radiální pneumatiky těžkých nákladních automobilů, jaké známe ze sovětské éry,“ komentoval Muth fotografii ruského armádního vozidla s roztrhanými pneumatikami. Místo toho se Muth domnívá, že nákladní vozidla používají „čínské vojenské pneumatiky, a myslím, že konkrétně jde o typ Yellow Sea YS20. S touto pneumatikou jsem se poprvé setkal v Somálsku a Súdánu. A je to špatná čínská kopie vynikajícího designu vojenských pneumatik Michelin XZL,“ dodal expert.
Do debaty se zapojil i bývalý pracovník Pentagonu Trent Telenko, který uvedl, že „špatné postupy údržby nákladních vozidel ruské armády“ způsobily selhání konvoje.
„Když necháte pneumatiky vojenských nákladních automobilů na jednom místě po dobu několika měsíců. Boční stěny shnijí a zkřehnou tak, že použití nízkého nastavení tlaku v pneumatikách na jakoukoli znatelnou vzdálenost způsobí katastrofální selhání pneumatik a dojde k roztržení,“ řekl Telenko.
„Je v tom obrovské selhání na systémové úrovni,“ pokračoval Telenko a poukázal na to, že tyto pneumatiky je příliš křehké na to, aby si poradily s bahnitým terénem, a to nutí ruský konvoj držet se vyvýšených cest. „Krym je skoro poušť a jihoukrajinské pobřežní oblasti jsou sušší. Takže tam se s tím nesetkáváme. Ale jinde mají Rusové na příštích 4 až 6 týdnů obrovský problém,“ uzavřel.