Davanti, možná není výrobce pneu, kterého byste zařadili mezi lídry trhu, ale přesto je v oboru úspěšný už od roku 1980, kdy zaožili první obchod s pneumatikami a časem přidali i výrobu. Ale tyto desítky let zkušeností jsou jistá devíza a nyí se zúrořila v top pneumatikách Protoura Sport.
Vedle zmíněných inženýrských zkušeností se na vývoji odrazily i tisíce kilometrů testování a využití nejmodernějšího designu běhounu a výzkum složení směsi.
„Pneumatika Protoura Sport je produkt s mnoha novými a inovativními vlastnostmi,“ řekl generální ředitel společnosti Davanti Tyres Peter Cross. „Tato pneumatika nastavuje novou laťku v oblasti citlivosti odezvy, ovladatelnosti a výkonu. Pneumatika s řidičem fungují jako jeden celek.“
Protoura Sport je první pneumatikou, které vzikala v novém evropském vývojovém centru Davanti v IDIADA a na její vývoj byl dedikován rekordní čas. Byla také předložena společnostem Dekra a TÜV Süd k řadě odborných výkonnostních testů a v nich překonala i přední značkové konkurenty.
Protoura Sport je určena pro segment prémiových vozidel a díky svým výkonům a designu se řadí mezi zavedené lídry ve třídě UHP.
„Pokud milujete jízdu, Protoura Sport vám poskytne vše, co od pneumatiky chcete,“ řekl Ray Collier, výkonný ředitel nezávislé automobilové testovací organizace TREAD, která prováděla rozsáhlé vývojové testy pneumatiky Protoura Sport.
„Při testování této pneumatiky jsme si stanovili vysokou laťku. Subjektivně jsme hodnotili dynamické vlastnosti pneumatiky a to, jak příjemný je zážitek z jízdy. Nastavili jsme také vysokou laťku bezpečnosti, zejména díky segmentu výkonných vozidel, která jezdí na plný výkon. Cíle testování byly velmi ambiciózní, prahové hodnoty byly nastaveny na stejné úrovni, jaká se očekává při testování OE (vyroben přímo automobilkou nebo subdodavatelem) – ale Protoura Sport splnila všechny úkoly. Je to nesmírně působivá pneumatika, kterou by si každá značka přála jako svůj vlajkový produkt.“
Pneumatika Protoura Sport je vyrobena z obohacené pryžové směsi, která zajišťuje výjimečnou přilnavost při vysokých rychlostech, a má řadu klíčových konstrukčních prvků, které zajišťují, že každá dílek kontroly, stability a brzdného výkonu se dostane tam, kde je okamžitě potřeba.
„Přesně navržené boční části běhounu zajišťují, že Protoura Sport si při zatáčení zachovává stabilitu řízení i při značné rychlosti,“ dodal Peter z Davanti. „Integrovali jsme také inteligentní systém odvádění vody. Široké obvodové drážky navazují na lichoběžníkové výstupky, které urychlují odvod vody, a integrovanými hydrodynamickými důlky do bočních částí běhounu, které dále odvádějí vodu z kontaktní plochy bez negativního vlivu na jízdu za sucha. Boční vnější drážky aktivně tlumí zvukové vlny. Díky tomu jsme dosáhli toho že máme UHP pneumatiku, která je tichá a pohodlná, aniž by to bylo na úkor výkonnostních vlastností.“
Nový design bočnic se vyznačuje bezešvými, laserem gravírovanými prvky s ohromujícím ultra černým efektem. Jinými slovy, Protoura Sport vypadá stejně dobře, jako jezdí.
„Protoura Sport je nejpokročilejší pneumatika, jakou jsme kdy vyrobili,“ řekl Peter. „Rozhodli jsme se vytvořit skutečně elitní pneumatiku UHP a poté, co jsme ji podrobili intenzivnímu vývoji v našem evropském vývojovém středisku a následně ověřili a dále porovnali naše výsledky s nezávislými agenturami, jako jsou TÜV Süd a Dekra, Protoura Sport po celou dobu vynikala. Ať už chcete odbrzdit potenciál výkonu svého sportovního vozu, nebo chcete univerzální pneumatiku UHP pro letní jízdu, Protoura Sport je pro vás ta pravá.“