Continental Sport Contact 7 vs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, souboj titánů. Která je lepší?
Continental Sport Contact 7 je vítězem mnoha testů UUHP pneumatik a testu letních pneumatik vůbec a jasně dominuje svými vynikajícími brzdnými výkony na mokru a suchu. Na druhé straně pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 od společnosti Goodyear sbírá nejvyšší ocenění v segmentu UHP a v letních testech boduje zrovna tak. Nyní nastává okamžik pravdy, kdy tyto dvě pneumatiky postavíme proti sobě a zjistíme, která je ta pravá.
Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 byla uvedena na trh v roce 2022, zatímco pneumatika Sport Contact 7 byla uvedena na trh o rok dříve. Tyto pneu se obzvláště hodí na vozy jako BMW 530I M Sport a Volkswagen Arteon 2.0 Tsi.
Jízda na mokru
Bezpečnost byla vždy hlavním kritériem v hodnocení a obzvlášť pokud jde o výkon na mokru. Sport Contact 7 vedla proti svým konkurentům při brzdění na mokru velmi dobře, a byli jsme naprosto překvapeni, že ji pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 dokázala v testech přebrzdit o 0,8 m. Brzdné výkony na mokru se promítly i do celkových jízdních vlastností na mokru, protože Eagle F1 Asymmetric 6 dokázala dosáhnout průměrné rychlosti 75,1 km/h oproti 72,9 km/h, které dosáhla Sport Contact 7. Ale jde popravdě jen o drobné odchylky, přesto tady má Goodyearka navrch.
Situace se výrazně změnila, když došlo na aquaplaning, protože Sport Contact 7 měl náskok v rychlosti prokluzu +1,7 km/h. Výhoda se projevila spíše v aquaplaningu v zatáčkách, protože Eagle F1 Asymmetric 6 dosáhl bočního zrychlení 2,59 m/s , zatímco Sport Contact 7 měl 2,74 m/s. Celkově se dá říct že pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 je silná v přilnavosti na mokru a Sport Contact 7 má lépe optimalizovaný systém odvádění vody.
Suchá vozovka
Jedním z nejdůležitějších výkonů, pokud jde o segment ultra vysokých výkonů, je velmi dobrý výkon na suchu. Při brzdění na suchu to bylo těsné, protože Sport Contact 7 dokázal přebrzdit Eagle F1 Asymmetric 6 o pouhých 0,3 m. Obě pneumatiky byly v brzdění na suchu velmi konkurenceschopné, protože se v testech umísťovaly na 1. a 2. místě.
Podobně jako při brzdění na suchu se obě pneumatiky velmi dobře předvedly také v jízdních vlastnostech na suchu, když se umístily vždy v top 3. Sport Contact 7 dosáhla průměrné rychlosti 119,4 km/h, zatímco Eagle F1 Asymmetric 6 měla průměrnou rychlost 117,8 km/h. Na základě poznámek testovacích jezdců je Sport Contact 7 jednoznačně tou pravou bestií v jízdě na suchu s přesným řízením a vynikající přilnavostí.
Hluk
Co se týče hlučnosti, byla pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 ve srovnání s pneumatikou Sport Contact 7 o jeden decibel tišší. Obě pneumatiky jsou nicméně označeny hodnotou 70 dB.
Valivý odpor
Pokud jde o extrémně sportovní pneumatiky, valivý odpor rozhodně není něco, co by měl uživatel při výběru pneumatiky na prvním místě v prioritách na prvních místech. Nicméně vzhledem k tomu, že téma udržitelnosti je stále více v popředí a každá ušetřená koruna se dnes hodí, je dobré vědět, jak si obě stojí. Pneumatiky byly shodně označeny jako „C“, ale Eagle F1 Asymmetric 6 byla nejlepší pneumatikou v testu s koeficientem valivého odporu 7,86 N/kN. Sport Contact 7 obsadila pouze 3. místo s hodnotou koeficientu 8,48 N/kN.
Shrnutí
Vzhledem k tomu, že obě společnosti uvedly na trh své nejnovější technologie, svedly velmi těsný souboj. Sport Contact 7 vynikal v aquaplaningu a výkonech na suchu, zatímco Eagle F1 Asymmetric 6 byl dobrý v přilnavosti na mokru, hlučnosti a valivém odporu. Celkově jsou z našeho pohledu výsledky příliš těsné na to, abychom v tomto případě mohli určit jednoznačného vítěze, ale obecně pro větší provoz na suchu Conti, na mokru Goodyear.