Pneumatiky pro všechny povrchy mají pravděpodobně v automobilovém světě tu nejtěžší pozici. Dnes jsou používány více než kdy jindy a cílí na jak klasická 4×4, tak třeba na pickupy a očekáváme že zvládnou kopcovité povrchy, jízdu staveništěm, polní cesty a zároveň zaručí hladkou a pohodlnou jízdu na silnicích.
A Vzhledem k obrovským rozdílům mezi pneumatikami které se na jednotlivé výše zmíněné povrchy specializují, se zdá být zhola nemožné nacpat všechny požadované vlastnosti do jednoho typu pneumatiky.
Ale pokud se to výrobci podaří, výsledky mohou být ohromující. A britská značka pneumatik Davanti skutečně stvořila výjimečnou terénní pneumatiku. Terratoura se nyní začíná uvádět do distribuce v Evropě. Podařilo se jim skloubit silný a progresivní záběr se spolehlivou trakci i za nepříznivých podmínek, spolu s nízkou hlučností a výjimečným jízdním komfortem na moderních asfaltových površích.
“Vytvořili jsme zbrusu novou terénní pneumatiku a chtěli jsme jít čelem proti osvědčeným matadorům konkurence,“ řekl produktový šéf Davanti Gary Cross. “Nechtěli jsme pouze navrhnout pneumatiku, která by prostě jen plnila co má, předsevzali jsme si, že Terratoura musí skutečně otřást trhem pneumatik. A jediný způsob jak toho dosáhnout bylo postavit ji v testech jen proti těm nejlepším.“
Terratoura tak byla testována na nejtěžších terénech v Evropě, kde se sledovalo nejen to jak se vypořádává s extrémním terénem a podmínkami, ale i to jak si vede ve srovnání se zavedenými konkurenty. To vše bylo testováno nezávislou testovací agenturou TREAD a srovnáváno se dvěma prémiovými all-terrain pneumatikami. Oboje byly originálním příslušenstvím na některých modelech 4×4 a vysoce hodnocené v kategorii střední třídy.
Všechny pneumatiky byly převezeny do Idiady ve Španělsku kde se testovalo za teplého počasí a na písečných površích, centrum Test World za polárním kruhem ve Finsku posloužilo pro prověření gum za mrazivého počasí a Millbrook ve Velké Británii byl pro gumy výzvou, kde předvedly jak se chovají v blátivých, skalnatých a travnatých podmínkách a v hojně zarostlém terénu.
“Určující bylo, když naše testy v bývalém koňském výběhu ukázaly, že díky širší jednotné kontaktní ploše Terratoura nabízí větší trakci na polních cestách a pastvinách, a to i za mokrých podmínek, dokonce i při tažení těžkého nákladu se zakusovaly hluboko do povrchu. Boční odváděcí kanálky zvládnou rychle vytlačovat bláto a nečistoty, takže když na Terratourách přejíždíte z přírodního povrchu na vozovku, zvládnou to hladce, což je důležité například pro pracující v oblasti stavebnictví, údržby, těžby ropy a plynu nebo obnovitelné energie. Téměř okamžitě máte bezproblémový brzdný výkon na silnici.“
A to není vše. Aby se z něj stala skutečná pneumatika do všech terénů, Davanti se postavilo před další výzvu – nechat Terratoury uspět v prestižní zimní certifikaci Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF). „Jsme neuvěřitelně hrdí na to, že jsme na certifikát 3PMSF dosáhli,“ řekl Gary. To mimojiné znamená, že v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné, nemusí být Terratoura v chladnějších měsících měněna. Majitelé vozidel mohou mít jistotu, že i když náhle udeří mrazy, Terratoury budou i nadále fungovat a bude bezpečně a pohodlně převážet vaše kolegy a blízké bez ohledu na počasí nebo terén.“
Po téměř třech letech rozsáhlého testování a vývoje je Terratoura nyní v prodeji v 11 velikostech, s rozšířením sortimentu se počítá již tento rok. Nyní je na řidičích, aby sebevědomá prohlášení Divanti podrobili vlastnímu testu.