Společnost Michelin může oslavovat, nedávno se v žebříčku časopisu Forbes umístila na 8. místě v kategorii nejvíce důvěryhodných firem 2019. Jako jediný zástupce výrobců pneumatik se tak přibližuje značkám jako Microsoft nebo Disney.
Že nejde o úspěch založený na náhodě dokazuje i způsob volby v této anketě. Každoroční hodnocení je založeno na nezávislém průzkumu provedeném v lednu a únoru letošního roku více než 230.000 osob v 15 zemích. Časopis vzal v úvahu pouze ty společnosti, které se chlubí příjmy přesahujícími 50 miliard dolarů, působí ve zkoumaných zemích a nejméně 40% obyvatelstva tam tuto značku zná.
Společnost Michelin ve své zprávě uvádí, že za to vděčí tomu jak od roku 1889 neustále inovuje, aby zlepšila kvalitu svých produktů. Nabídkou vysoce kvalitních výrobků, pružných výrobních kapacit a celosvětového dosahu chce společnost připravit půdu pro lepší budoucnost pro své zaměstnance a zákazníky, kteří věří že firma je schopna naplnit svoje závazky.
Roli sehrává i pravidelná konference, již firma pořádá. Michelin každoročně sdružuje představitele myšlenek v oblasti udržitelné mobility na globálním summitu udržitelnosti Movin\’On, který poskytuje fórum pro prosazování nápadů a řešení. Celých čtyři tisíce lídrů z akademické sféry, obchodu, zástupci měst a začínajících firem se zúčastnilo setkání v rámci projektu Movin\’On, které se konalo v Montrealu v roce 2018.
V roce 2018 byl Michelin dokonce zvolen jako nejlepší zaměstnavatel v USA, kde tak porazil dokonce Google.
Michelin uvádí, že investice do společnosti umožňují akcionářům, aby se stali součástí mimořádné lidské, technologické a průmyslové cesty, která usnadnila mobilitu více než 120 let. Podporují tak strategickou vizi společnosti, která se zaměřuje na podnikání šetrné k životnímu prostředí a odpovědnost za podporu udržitelného růstu. Tento rok můžou být jistě spokojeni.
Počítáme, že v příštím roce v žebříčku může postoupit Yokohama, jejíž logo měli nedávno na očích miliony diváků.
Yokohama totiž slaví úspěch spolu s Chelsea FC v UEFA Europa League, pro kterou je výrobce pneumatik sponzorem na dresu. Vítězství 4:1 proti londýnským soupeřům z Arsenalu ve středečním utkání v ázerbajdžánském Baku přineslo Chelsea šestou evropskou trofej a první vítězný dres s logem Yokohama. Celosvětové televizní publikum čítající přes 100 milionů diváků mohla Yokohama snadno oslovit a zvýšila si viditelnost značky.