Udělej si sám: Dva Britové si vyrobili bezdušové pneu doma a opravdu fungují!

Automobily urazily dlouhou cestu, ať už jde o vnější design, vybavení kabiny, možnosti pohonu a samotnou úroveň pohodlí. Jedním z prvků, který se ale na masovém trhu příliš radikálně nezměnil, jsou pneumatiky. Jistě, existují inteligentní pneumatiky a bezdušové pneumatiky, pneumatiky pro vyšší kilometrový výkon a pro vyšší výkon.

Pneu zkrátka zůstaly v podstatě po celá léta stejné. Jak dlouho ale bude trvat? Ani vám asi neunikl trend zájmu o bezdušovou pneumatiku, která nejen že vypadá jako z jiného světa, ale kterou si podle kutilů můžete vyrobit přímo doma, a nešlo o žádný 3D tisk, ale je čistě montovaná, z materiálů dostupných v nejbližším hobby marketu.

Britská společnost Driven Media nedávno zveřejnila na serveru Youtube video, v němž představuje tuto udělej-si-sám airless pneumatiku, která je stejně schopná jízdy, ne-li více, než průmyslové pneumatiky. Ale jak že se dá vyrobit?

Vyráběli ji na čtrnáctipalcové ocelové ráfky, pocházející z Fordu Mondeo z minulých let, 15 kusů plastových vodovodních trubek, několik menších trubek pro kontrolu vibrací a přes 300 matic a šroubů, které celou sestavu spojují.

Při testech byla kola namontována na testovací vůz Caterham Seven, který váží přibližně 800 kg, což sice není nejtěžší, ale ani nejlehčí auto. Na videu je vidět, jak je vůz vybavený domácími bezvzduchovými koly podroben řadě testů. Je patrné, že zatímco při kontrolovaných rychlostech si kola vedou vcelku dobře, ale jízda je výrazně skákavá, protože kola nejsou precizně kruhová. Co je ale zvládla pneu na jedničku byla jízda přes lože z hřebíků. Koneckonců, žádný vzduch znamená žádný defekt duše.

V hlučnosti ovšem pneu zcela propadly a některé součástky se nedočkaly ve zdraví ani konce testu.

Homologaci asi vaše takto vyrobená pneu nedostane, a nepotěší ani cena. Včetně ráfků a protektorového pásu vyšla asi na 9.000 Kč každá.

 


Images by Driven Media