V testu opotřebení pneu německého autoklubu se blýskl Falken, nejvíce zářil Michelin

Dostupná pneumatika Falken AZENIS FK510 získala celkově velmi dobré hodnocení v testu opotřebení pneumatik německého autoklubu ADAC 2022, který zkoumal otěr částic tří letních a tří zimních pneumatik od 15 výrobců pneumatik. Pneumatika Falken AZENIS FK510 se umístila na prvním místě v kategorii dezénu 225/40 R18, zatímco pneumatika Falken ZIEX ZE310 ECORUN se umístila na třetím místě v dezénu 185/65 R15, čímž přispěla k celkovému čtvrtému místu značky Falken.

Obě letní pneumatiky Falken opakovaně uspěly v několika nezávislých testech kde získaly hodnocení „velmi dobrý“ a „dobrý“. Při vývoji těchto pneumatik byly použity nejmodernější procesy 4D-Nano Design a Advanced 4D-Nano Design. Tato technologie umožňují přesnější simulace molekulární struktury polymerů v pryžové směsi. To zase umožňuje společnosti Falken pozitivně ovlivnit odolnost proti oděru a vyvinout pneumatiky, které poskytují nejvyšší možnou bezpečnost jízdy a zároveň mají nízký dopad na životní prostředí, jak bylo prokázáno v testu opotřebení pneumatik ADAC.

Výsledky ukázaly, že průměrné opotřebení letních i zimních pneumatik je přibližně 120 g na 1000 km jízdy; u pneumatik s velmi vysokým výkonem se tento průměr zvyšuje na 130 g/1000 km. S výsledkem 115 g/1000 km vynikly pneumatiky Falken AZENIS FK510 v rozměru 225/40 R18, které dosáhly nejnižších hodnot opotřebení v dané kategorii.

Pneumatika Falken ZIEX ZE310 ECORUN dosáhla výsledků otěru 71 g/1000 km, což je o 18 g/1000 km méně. než průměr testovaných pneumatik v rozměru 185/65 R15. Tento výsledek zajistil pneumatikám Falken ZIEX ZE310 ECORUN třetí místo v kategorii.

Celkově dosáhla společnost Falken kvalitního čtvrtého místa mezi 15 výrobci pneumatik hodnocenými organizací ADAC s kombinovanou průměrnou hodnotou oděru 114 g/1000 km u svých letních a zimních pneumatik.

„Náš tým v Japonsku používá nejnovější technologie vývoje pneumatik a kromě valivého odporu se důsledně zaměřuje na jejich odolnost a bezpečnost. Obzvláště nás těší, že naše vývojová práce vynikla v kategorii letních pneumatik a celkově jsme získali čtvrté místo. Letos na podzim uvedeme na trh nástupce pneumatiky Falken EUROWINTER HS01, který ještě zlepší její opotřebení a optimalizuje valivý odpor. Díky tomu chceme v příštím testu dosáhnout lepších výsledků zimních pneumatik,“ komentuje Andreas Giese, senior manažer pro firemní plánování produktů.

Nejlépe ai asi vedla značka Michelin. Téměř v každém testovaném rozměru pneumatiky model Michelin přesvědčí velmi nízkým opotřebením pneumatik v průměru pouhých 90 g/1000 km. Michelin zároveň boduje dobře v kritériích týkajících se bezpečnosti. Nejlepší příklad: Cross Climate+ v rozměru pneumatik 185/65 R15 vhodné pro malá auta. Zde testeři stanovili otěr pouhých 58 g/1000 km.

Na spodním konci hodnocení výrobců jsou překvapivě i tři prémioví výrobci Pirelli, Bridgestone a Continental, kteří mají v oblasti opotřebení pneumatik zjevně co dohánět. S průměrem 134 g/1000 km se Pirelli dělí o poslední místo s Nokianem. Mezi modely si obzvláště špatně vedl Bridgestone Blizzak LM005 o velikosti 195/65 R15 pro kompaktní vozidla a dodávky. Na 1000 kilometrů vyprodukuje 171 gramů otěru pneumatik, tyto částice se dostanou do životního prostředí a my je dýcháme.

ADAC radí: Řidiči, kteří jezdí často, by měli kupovat pneumatiky s nízkým opotřebením. To je nejen levnější, ale také chrání životní prostředí. Pravidelnou kontrolou tlaku v pneumatikách a kontrolou nastavení náprav ve specializovaném servisu mohou spotřebitelé pomoci snížit opotřebení pneumatik na minimum.


Images by Falken Tyre Europe GmbH. ADAC