Velké srovnání: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 vs. Hankook Ventus S1 evo 3

Nedávno server Top Tire Review postavil vedle sebe ve velkém srovnávacím testu pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 6 se starou gardou v podobě pneumatiky Hankook Ventus S1 evo 3. Tato pneumatika se od svého uvedení na trh v roce 2018 již 4 roky stabilně umisťuje na stupních vítězů všech testů. Na druhou stranu pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6, která byla uvedena na trh letos v roce 2022, byla v novinářských testech velmi dobře přijata a vyhrála už 3 ze 3 testů, kterých se zúčastnila na evropské půdě. Bez dalších okolků je postavme proti sobě a podívejme se, kdo se může ucházet o místo na vašich kolech.

Níže uvedené výsledky byly získány z testu letních pneumatik 2022 Tyre Reviews 17 palcových gum. Na trati společnosti Goodyear ve Francii bylo testováno celkem 9 pneumatik. Upozorňujeme, že vzhledem k tomu, že se testovalo na vlastní dráze společnosti Goodyear, má tato společnost mírnou výhodu, protože pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 byly během svého vývoje testovány vícekrát. Následující graf ukazuje srovnání pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Hankook Ventus S1 evo 3 na základě příslušné výkonnostní kategorie. Eagle F1 Asymmetric 6 byl stanoven jako referenční, tedy na 100 %.

Všimněte si, že pro subjektivní hodnocení komfortu se 1 bod rovná 5 %. Pokud je tedy například pneumatika A ohodnocena známkou 7, zatímco pneumatika B známkou 6, je A lepší než B o 5 %. Rozměr testované pneumatiky je 225/45 R17, což je běžný rozměr pneumatik pro třeba Audi A3 a Hyundai Elantra. Vybraným testovacím vozidlem je vysoce sportovní Volkswagen Golf GTI.

Na mokré vozovce

Bezpečnost je vždy hlavním měřítkem, zejména pokud jde o potřebu výkonu na mokru. Při objektivním brzdění na mokru převzala Ventus S1 evo 3 iniciativu, když předstihla Eagle F1 Asymmetric 6 o celé tři metry! Výhoda se projevila i v aquaplaningu, protože Ventus S1 evo 3 měla lepší rychlost ve smyku 85,6 km/h oproti 84,1 km/h u Eagle F1 Asymmetric 6. Je ale třeba zdůraznit, že obě pneumatiky skončily v testu aquaplaningu na posledním 4. místě, což dokazuje, že to rozhodně není jejich silná stránka.

Přestože Ventus S1 evo 3 vykazoval silný brzdný výkon na mokru, neprojevilo se to na ovladatelnosti na mokru, kde byly obě pneumatiky byly stejně vyrovnané. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 byla o 0,79 sekundy rychlejší, přičemž měla stejné subjektivní hodnocení ovladatelnosti na mokru. Pneumatikám Eagle F1 Asymmetric 6 se však podařilo dostat na první místo v tabulce, pokud jde o čas na kolo na mokru, zatímco Ventus S1 evo 3 skončila na 5. místě. Celkově Ventus S1 evo 3 prokázal jasnou výhodu v brzdění na mokru, ale pokud jde o ovladatelnost na mokru a aquaplaning, je to poměrně vyrovnané.

Na suché vozovce

Jedním z nejdůležitějších faktorů, pokud jde o segment UHP, je velmi dobrý výkon na suchu. Při brzdění na suchu dokázal Eagle F1 Asymmetric 6 předstihnout Ventus S1 evo 3 o 0,4 metru. Eagle F1 Asymmetric 6 se výrazně prosadil tím, že se umístil na prvním místě tabulky v kategorii brzdění na suchu, zatímco Ventus S1 evo 3 skončil na 2. místě. Stejným směrem se věci ubíraly, pokud jde o kritéria ovladatelnosti na suchu, protože Eagle F1 Asymmetric 6 byl rychlejší o 1,66 s ve srovnání s Ventusem. Ze subjektivního hlediska byl Eagle F1 Asymmetric 6 hodnocen o +1,5 bodu lépe než Ventus S1 evo 3. Je to souboj s dobře vyváženým portfoliem výkonů.

Zpětná vazba testovacího jezdce na pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6:

Měly nejrychlejší čas v prvním kole, příjemný sportovní pocit z řízení a na brzdách přesné jako zbraň, přičemž průměr tří kol byl jen o 0,2 sekundy pomalejší než nejlepší. Jako vždy s pneumatikami Goodyear byla jízda s nimi opravdovým potěšením a jsem rád, že to Goodyear zachoval i u nového produktu.

Zpětná vazba testovacího jezdce na Ventus S1 evo 3:

Hankook se okamžitě po výjezdu z garáže zdály měkké, řízení bylo lehčí, potřebovali jste větší úhel natočení volantu, abyste vůz zatočili, a bylo cítit, jak se vůz pohybuje po bocích pneumatik právě při vyjíždění z nájezdů. jakmile se Hankook rozjel na trať, měly vysokou míru nedotáčivosti, jakmile dostal smyk, dlouho se z něj vzpamatovávaly, a v prvním kole odevzdaly veškerou přilnavost, pak se začaly příliš zahřívat a ztrácely asi sekundu za kolo. Hankook však trvale velmi dobře brzdily.

Celkově je z výsledků zřejmé, že pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 dominovaly ve všech kategoriích výkonu na suchu se špičkovým subjektivním hodnocením ovladatelnosti na suchu.

Hlučnost a jízdní komfort

V kritériích hlučnosti, vibrací a tvrdosti získala Eagle F1 Asymmetric 6 hodnocení 9/10, což je lepší než 8,5/10 u Ventusu S1 evo 3. V oblasti vnějšího hluku byl Eagle F1 Asymmetric 6 o 1,4 dB tišší než Ventus S1 evo 3. Díky lepším výsledkům v oblasti komfortu a vnějšího hluku má Eagle F1 Asymmetric 6 v kategorii hluku a komfortu rozhodně navrch.

Valivý odpor

Pokud jde o extrémně sportovní pneumatiky, valivý odpor rozhodně není něco, co by uživatel při nákupu pneumatiky zvažoval. Nicméně vzhledem k tomu, že téma udržitelnosti je stále více v popředí, je dobré vědět, jak si stojí. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 měla koeficient valivého odporu 8,48 N/kN, zatímco Ventus S1 evo 3 skončila s hodnotou 9,07 N/kN. Díky tomu je pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 v porovnání s pneumatikou Ventus S1 evo 3 po celou dobu své životnosti šetrnější k CO2.

Shrnutí

Celkově lze říct, že pneumatika Eagle F1 Asymmetric 6 prokázala velké přednosti na suchu, v hlučnosti/komfortu a u valivého odporu. Pneumatika Ventus S1 evo 3 však nezůstala o mnoho pozadu, protože měla lepší brzdné vlastnosti na mokru a aquaplaning. Vezmeme-li v úvahu vše dohromady, je Eagle F1 Asymmetric 6 vítězem tohoto duelu s dobře vyváženým portfoliem výkonů.

 

Images by Top Tire Review, Goodyear, Hankook
Source: Top Tire Review