Německý časopis Sportauto hodnotil deset zimních pneumatik a v aktuálním čísle 11/2017 se objevily výsledky.
Byly testovány pneumatiky o rozměrech 225/40 R18V na vozidle Toyota GT86. Pneumatiky byly hodnoceny v disciplínách výkonnost na mokré a suché vozovce, ve sněhu (30% z celkového skóre), valivý odpor, hluk (10%)
Výrobce a model | sníh | mokro | sucho | eko | celkem | hodnocení |
30% | 30% | 30% | 10% | 100% | ||
Continental WinterContact TS 850 P | 9,4 | 9,4 | 8 | 10 | 9 | vysoce doporučeno |
Goodyear UltraGrip Performance | 9,1 | 9,9 | 8,2 | 8,3 | 9 | vysoce doporučeno |
Michelin Pilot Alpin PA4 | 8,5 | 9,6 | 7,8 | 7,6 | 8,5 | doporučeno |
Hankook Winter I*Cept Evo2 | 9,4 | 6,7 | 8 | 6,6 | 7,9 | stále doporučeno |
Yokohama W.Drive V905 | 8,5 | 7,9 | 7,6 | 6,6 | 7,8 | stále doporučeno |
Pirelli Winter Sottozero 3 | 7,5 | 8,4 | 7,3 | 7,3 | 7,7 | stále doporučeno |
Nokian WR A4 | 6,8 | 6,6 | 9 | 9 | 7,6 | stále doporučeno |
Cooper WeatherMaster SA2+ | 6,6 | 8,6 | 7,4 | 6,9 | 7,4 | stále doporučeno |
Toyo Snowprox S954 | 5,7 | 5,9 | 8,7 | 8 | 6,9 | podmíněně doporučeno |
Nankang Snow SV-2 | 5,2 | 6,8 | 8,6 | 6,9 | 6,9 | podmíněně doporučeno |
Obě vítězné pneumatiky obdrželi devět z deseti bodů a bylo jim uděleno hodnocení „vysoce doporučeno“. Oběma pneumatikám byly vytýkány pouze malé nedostatky. WinterContact TS 850 P od Continentalu má malé nedostatky v aquaplaningu a brzděním na suchu, zatím co UltraGrip Performance od Goodyear má sklon k mírně rychlejšímu opotřebení. Oceněny byly za výtečnou přilnavost na mokrém povrchu. WinterContact TS 850 P má obdivuhodnou dynamiku na sněhu, nízký hluk i valivý odpor. Za skvělou manipulaci a dosažení správné rovnováhy na suchém povrchu byla oceněna pneumatika UltraGrip Performance.
Pneumatika Michelin Pilot Alpin PA4 byla oceněna za vynikající vlastnosti na mokrém povrchu a za spolehlivé ovládání. Za nedostatky Sportauto považuje slabý výkon v aquaplaningu a o třídu horší brzdění na suché vozovce. Nicméně spíše patří k vítězům, než do střední třídy. Ve střední skupině vedl Hankook Winter l*Cept Evo2, poté následovala Yokohama W.Drive V905, Pirelli Winter Sottozero 3, Nokian WR A4 a nakonec Cooper WeatherMaster SA2. Každá pneumatika s této střední skupiny měla velký propad v některé disciplíně, Nokian a Cooper neuspokojil výkonem na sněhu, Hankook a Nokian na mokrém povrchu a špatný vliv na životní prostředí má Yokohama, Cooper a Hankook.
Pouze „podmíněně doporučeny“ byly značky Toyo Snowprox S954 a Nankang Snow SV-2. Slabé místo pneumatiky od Toyo bylo brzdění na sněhu a špatná manipulace a brzdění na mokré vozovce. Oceněna byla za přímé a přesné řízení. Pneumatika od Nankang byla kritizována hlavně za špatné vlastnosti na sněhu a hučení pod 60 km/h. Za krátké brzdné dráhy, reakce řízení a aquaplaningové vlastnosti byla pneumatika Snow SV-2 naopak chválena.