V těchto dnech se konala v Německu konference COP 23 o změně klimatu. Hlavní téma se týkalo důležitosti snížit emise skleníkových plynů.
Z celosvětových emisí je doprava zodpovědná z 23%. Elektromobily jsou sice ekologické, ale zůstávají jen malou částí automobilového trhu. Alternativou k elektromobilu je automobil s vodíkovým palivovým článkem.
Michelin tuto technologii vidí jako vyřešení problémů s elektromobily. Například doba dobíjení baterií, výdrž baterie, která omezuje použití elektromobilů pouze ve městech a na krátké dojezdy. S dojezdem 600 kilometrů je vodíkový automobil srovnatelný s benzínovým. Plnění vodíku na specializovaných čerpacích stanicích trvá cca 3 až 5 minut a nezatěžuje elektrickou rozvodnou síť.
Během provozu vodíkového palivového článku nejsou vypouštěny žádné znečišťující částice ani uhlovodíky. Michelin však upozorňuje, že při typické výrobě H2 (dihydrogenu) se skleníkové plyny vytváří. Proto výrobce pneumatik usiluje o to, aby byl vodík vyráběn elektrolýzou vody s využitím obnovitelné energie (solární, větrnou).
Společnost Michelin tvrdí, že technologii palivových článků její výzkumné a vývojové týmy již zvládli. S vodíkem, jako zdrojem energie pracují už 15 let. Jejich vodíková technologie může být instalována do jakéhokoliv elektromobilu, takže se nemusí čekat na výrobu vyhrazených nový modelů.
Michelin je také partnerem firmy Green GT. Tato švýcarská firma vyrobila jediné závodní auto poháněné vodíkem. Od této spolupráce si Michelin slibuje, že vložením vodíkového pohonu do extrémních podmínek, přesvědčí budoucí zákazníky o bezpečnosti a výkonu vodíkových palivových článků.