Pirelli je exkluzivním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 a bude jím nejméně do roku 2023. V současné deváté po sobě jdoucí sezóně zavede výrobce několik změn co se týče druhů pneumatik. Zatím se jak známo používají pouze tři barvy, které se slouží pro rozlišení pneumatik v každém závodě: bílá pro nejtužší směs, žlutá pro střední tvrdost a červená pro nejměkčí.
Letos ale zavede tvrdostí pět a přestože barevné značení se zachová, budou očíslovány od 1 do 5, kde jedničky budou nejtvrdší. Jsou zde samozřejmě také pneumatiky, které nemají vůbec žádné značení, budou to ale pouze prototypové pneumatiky, které budou k vidění jen během testů za účelem dalšího vývoje.
V letošním roce bude také redukována maximální teplota ohřívačů pneumatik, pro zadní gumy bude snížena na 80 stupňů Celsia, zatímco teplotní limit u předního pláště pneumatiky zůstane na 100 ° C. V důsledku toho byly odpovídajícím způsobem sníženy také startovací tlaky zadních gum. Provozní teploty pro každou pneumatiku mají také širší spektrum, každá z používaných gum posunula svou horní provozní teplotu, aby se snížily šance na přehřátí.
Pirelli už loni zkoušelo zavést tenčí běhoun na vybraných závodech, kde mají novější povrch okruhu. Podle testů se tím podařilo předcházet přehřátí a na základě těchto výsledků bude nový redukovaný typ běhounu zaveden pro všechny pneumatiky v každém závodě. Ze dvou povolených sad na jednu byl také redukován počet u zelených přechodových pneumatik a modrých gum na mokro, protože obě pneumatiky jsou konstruovány tak aby se zvýšila jejich univerzálnost. Plně \“mokrá pneumatika\“ je také zcela nová, s přepracovaným profilem, který nabízí větší odolnost vůči aquaplaningu a lepší jízdní vlastnosti při silném dešti. Snad se bude jednat o změny přispívající ke kvalitě závodů.