Bridgestone ve své prezentaci na konferenci Future Tire, která se konala 11. – 12. června v Kolíně nad Rýnem, představila nový způsob navrhování a výroby pneumatik s cílem snížit hmotnost výrobků bez kompromisů v oblasti opotřebení.
Nová technologie nazvaná \“Enliten\“ využívá průlomový výrobní postup, který snižuje váhu gumy v průměru o 10 procent oproti standardní prémiové letní pneumatice. Snižuje také valivý odpor pneumatiky až o 20%.
Bridgestone brzy odhalí partnerství s výrobci automobilů, kteří chtějí na svých vozidlech odlehčené pneumatiky vyrobené technologií Enliten využít.
Technologie Enliten využívá zcela novou směs na výrobu gumy a zahrnuje i koncepci speciálního designu formy na pneu. Tato kombinace má poskytnout nižší úroveň opotřebení při mělčí hloubce dezénu. Kromě toho je vnitřní okraj pneumatiky i při zachování pevnosti pneumatiky tenčí.
Paolo Ferrari, generální ředitel a prezident společnosti Bridgestone EMEA, nazval Enliten \“velkým krokem kupředu\“ pro dlouhodobou vizi společnosti Bridgestone na ochranu životního prostředí při výrobě produktů ze surovin, které jsou plně obnovitelné a udržitelné do roku 2050 a dále.
Nová technologie tedy využívá méně surových materiálů, přispívá ke snížení emisí CO2 u spalovacích motorů a k prodloužení životnosti baterií u elektrických vozidel. Bridgestone dodává, že to bude výhodou zejména v Evropě, kde zákonodárci stanovili do budoucna přísné cíle týkající se snížení emisí CO2. S nasazením se proto počítá logicky nejprve na evropském kontinentu.