Nokian Tyres Inc. připravuje před zimní sezónou 2019-20 reklamě-informační kampaň, která má za cíl zvýšit povědomí o rozdílech mezi pneumatikami určených do všech meteorologických podmínek a mezi těmi celosezónními.
Společnost Nokian, která tvrdí, že je vynálezcem konceptu pneumatik do každého počasí, vytvořila specializovanou webovou stránku, kde se spotřebitelé mohou dozvědět více o atributech celosezónních pneumatik a gum do každého počasí.
„Naneštěstí je označení all-season (celoroční) v mnoha oblastech Severní Ameriky zavádějící,“ uvedl Steve Bourassa, produktový a cenový ředitel společnosti Nokian Tyres.
„Zatímco celoroční pneumatiky na zasněžených a zledovatělých silnicích neochrání řidiče dostatečně, gumy do každého počasí jsou v oblastech s nepředvídatelným zimním počasím dobrou volbou,“ tvrdí Bourassa.
Opravdu je pro Američany rozdíl v All-Season a All-Weather zaměnitelný? Možné to je.
Pneumatiky do každého počasí vhodné do zimních podmínek poznáte na většině trhů tak, že jsou nositelem servisní značky pro zimní gumy se sněhovou vločkou vyvedenou na štítu hory se třemi vrcholy. Většinou se označuje jako Aplský symbol, lidově sněhová vločka. To značí, že gumy splňují nezbytné standardy, aby mohly být certifikovány pro zimní počasí. Pneumatiky s tímto symbolem lze legálně použít pro zimní jízdu v místech, kde to vyhláška nebo značení vyžadují. Což podle Nokianu běžné celoročky neumí.
Pneu určené do míst s měnícím se počasím nejsou ale řešením pro každého, v oblastech s trvale náročnými zimními podmínkami jsou speciální zimní pneu stále tím nejlepším řešením.
Kampaň patrně reflektuje rozhodnutí států jako je Colorado, které nedávno schválilo státní zákon prodlužující období, kdy jsou řidiči povinni používat zimní pneumatiky, pokud nemají pohon všech kol.