Bridgestone představil bezdušové pneumatiky, nejsou ale určeny pro auta. Zatím je obují jen jízdní kola a náklaďáky

Společnost Bridgestone je připravena uvést na trh bezdušovou pneumatiku pro kamiony střední velikosti. Nový design nahrazuje stlačený vzduch recyklovaným termoplastickým síťovým pásem a každá takováto guma unese až 2250 kg a nikdy neztrácí tlak.

Japonská společnost nejprve plánuje vydat menší, odlehčenou verzi pro jízdní kola. Takto tento design bude propagován a vidět bude zejména eskadra kol v olympijské vesnici na letních olympijských hrách 2020 v Tokiu. Pružný síťový pás je navržen tak, aby poskytoval stejnou kompaktní poddajnost a měkkost, jaké by stlačený vzduch poskytoval u tradičních pneumatik a běhounu má dodat stejné úrovně přilnavosti jako na běžných gumách.

Pneumatika pro náklaďáky působí pochopitelně mnohem komplexněji, na rozdíl od bicyklové byla ale za sklem

Jon Kimpel, výkonný ředitel pro nová řešení mobility v Bridgestone Americas, řekl: „Provozovatelé vozových parků po nás tyto pneumatiky žádají. Tato technologie jim vyřeší spoustu problémů a ušetří peníze. Jejich úkolem je udržovat své kamiony na silnici a to nemůžete zajistit, když vaše pneumatiky nejsou správně nahuštěny.“

Společně s bicyklovými pneu byly v letech 2016 a 2017 představovány také tyto bezdušové gumy pro osobní auta pod společným názvem Air Free Concept. O jejich uvedení do prodeje ale Bridgestone na CESu nehovořil

„Co se týče kamionů týče,“ dodal Jon, „statisticky každých 8000 kilometrů zaznamenají problém související se vzduchem plněnou pneumatikou. Pokud máte náklaďák, který stojí, stojí to peníze.“ Společnost Bridgestone představila tento design na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas začátkem tohoto měsíce, kde prezentovala, jak spojili běhoun s novou pneumatikou do jedné odolné konstrukce a vytvořili kolo s vysokou pevností.

Na pohled se design bicyklové pneumatiky od konceptu zveřejněného roku 2017 nezměnil, ale mělo dojít k několika zásadním vylepšením na poli materiálů a uchycení

Tato moderní pneumatika je bezesporu odpovědí na model Uptis společnosti Michelin, kterou konkurence odhalila v červnu loňského roku. Tu Michelin vyrobil ve spolupráci s General Motors a konstrukce zahrnuje skleněná vlákna vnořené do pryskyřice a vše umístěno na hliníkovém kole. Vývoj vyžadoval téměř 50 patentů na ochranu technologie.

 

Images by Hayato Huseman and Bridgestone Americas Inc., Bridgestone Cycle Co., Ltd.