Ikonická vzducholoď Goodyear Blimp se po deseti letech vrací do Evropy

Na evropské nebe se po téměř deseti letech vrátí legendární vzducholoď Goodyear Blimp. Její návrat symbolicky završuje řadu velkých investic do podnikání společnosti Goodyear v Evropě.

Za posledních 18 měsíců společnost zásadně osvěžila a rozšířila své evropské produktové portfolio, překopala distribuční sítě pomocí specializované skupiny partnerů, byla zahájena možnost nakupovat přímo přes firemní e-shopy, což již běží na několika evropských trzích, bylo navázáno nové mediální partnerství s Eurosportem a fanouškům motorsportu jistě neunikl návrat firmy do několika mezinárodních závodů.

„Goodyear Blimp je skutečná ikona, která zažehla jiskru v oku mnoha zákazníkům a nadšencům ve Spojených státech a na celém světě, a trvá to téměř jedno celé století,“ řekl Mike Rytokoski, viceprezident a ředitel marketingu Goodyear Europe. „Její návrat do Evropy byl dlouho očekáván a je to perfektní způsob, jak oslavit náš návrat k mezinárodnímu motoristickému sportu, nebo naše nové mediální partnerství s Eurosportem a špičkové přírůstky do našeho produktového portfolia.“

Americký Goodyear Blimp se ale nebude kvůli cestě do Evropy muset vypouštět a balit do kufru. Pro účely propagace nad starým kontinentem poslouží vzducholoď Zeppelin NT v barvách Goodyear, kterou poskytne společnost Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z německého Friedrichshafenu. Společností Goodyear a Zeppelin už takto spolupracují téměř sto let.

Jako americký Blimp v minulosti sloužila neztužená vzducholoď, jejíž trup nebyl zpevněn kostrou. Evropská verze bude poloztužená a bude měřit 75 metrů na délku a téměř 18 metrů na výšku a patří mezi největší komerční vzducholodě světa. Je to stejný model vzducholodi jako tři nové Goodyear Blimpy provozované Goodyearem ve Spojených státech. Bude působit jako důstojný velvyslanec značky Goodyear a vznášet se bude především v okolí klíčových závodních událostí a v plánu je i provozovat komerční lety napříč Německem a přilehlým regionem.

„Firma Zeppelin je hrdá na to, že prodlužuje a rozšiřuje naši dlouhodobou spolupráci se společností Goodyear,“ řekl Eckhard Breuer, generální ředitel Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH. „Jsme velmi rádi, že do naší oblasti spolupráce můžeme přidat Evropu a dodáme našemu vztahu nový mezinárodní rozměr.“

Goodyear Blimp je ikonou především ve Spojených státech, ale i v Evropě má ve skutečnosti silnou tradici. Poprvé dorazil do Evropy v březnu 1972, svůj první let provedl v červnu téhož roku nad anglickým Cardingtonem. Slavná vzducholoď byla pokřtěna jménem Europa a během následujících 14 let brázdila vzdušný prostor nad Evropou, navštívila Itálii, Francii, Belgii, Skotsko a Nizozemsko a objevila se na řadě významných sportovních a kulturních akcí, včetně německé Velké ceny 1985 na Nürburgringu, na French Open 1986, na Rolland Garros a dokonce na dvou britských královských svatbách, to vše před odchodem do důchodu v roce 1986.

Goodyear Blimp se v následujících letech do Evropy ještě několikrát vrátil, ale nynější německé turné je prvním letem Blimpu v Evropě od roku 2012.

Goodyear Blimp bude v nadcházejících týdnech létat v německém Friedrichshafenu a v širším okolí Německa a je plánováno, že bude poskytovat letecké pokrytí některých hlavních evropských závodů v motoristických sportů plánovaných pro tento rok. Tedy alespoň těch, co se budou moci uskutečnit.

Modrožlutá vzducholoď na obloze bude výrazným znakem mezinárodního závodního comebacku značky Goodyear. Společnost již byla jmenována oficiálním dodavatelem pneumatik do třídy LMP2 na Mistrovství světa vytrvalostních vozů (WEC), evropská série Le Mans, British Touring Car Championship (BTCC) a prostřednictvím nového mediálního partnerství s předním evropským sportovním kanálem Eurosport se Goodyear spojí s FIA World Touring Car Cup (WTCR) a Pure ETCR, což je první závodní tour plně elektrických cestovních vozů.

V České republice se vzducholoď patrně neobjeví. Šanci na kratší let v nedalekém Německu ale patrně bude mít každý vzduchoplavec, který si ve volných dnech let zaplatí. Pokud ale budou ceny letenek podobné těm, které si počítá německý Zeppelin za přelety vlastní vzducholodí, počítejte se zhruba 400 eury za 45 minut letu, 500 za hodinový a 900 euro za dvouhodinový let.


Images by The Goodyear Tire & Rubber Company