Nová pneumatika Vredestein Quatrac Pro EV, která se v prosinci, kdy bude uvedena do prodeje, se stane vůbec první celoroční pneumatikou pro elektromobily v Evropě. Značka Vredestein patří do rodiny Apollo Tyres.
Pneu obsahuje řadu pokročilých konstrukčních prvků a materiálů. Pneumatika byla vyvinuta speciálně pro celoroční provoz bateriových elektromobilů a hybridů a byla vytvořena tak, aby poskytovala větší dojezd a zároveň vynikající úroveň přilnavosti a trakce za všech podmínek – včetně ledu a sněhu.
Počítačové simulace a testovací program společnosti Apollo Tyres v reálném provozu potvrdily, že nová pneumatika EV poskytuje vynikající úroveň přilnavosti, díky nižšímu valivému odporu a lehčí konstrukci usnadňuje prodloužení dojezdu, má menší dopad na životní prostředí, produkuje méně hluku, zajišťuje tišší a pohodlnější jízdu a zkracuje brzdnou dráhu.
Kromě toho byla pneumatika Vredestein Quatrac Pro EV zkonstruována tak, aby při její výrobě vznikalo méně CO2, což přispívá ke snížení celoživotního uhlíkového dopadu. Nová pneumatika se bude vyrábět ve dvou evropských výrobních závodech společnosti Apollo Tyres, v nizozemském Enschede a maďarském Gyöngyöshalász.
Výkonnost nové pneumatiky EV za každého počasí je plně certifikována podle nejvyšších průmyslových standardů pro celoroční pneumatiky, což jí umožňuje nést na bočnici referenční symbol „Three Peak Mountain Snowflake“, který potvrzuje její schopnosti v zimních podmínkách.
Mezi velké výhody pneumatiky Quatrac Pro EV patří optimalizovaná směs polymerů čtvrté generace a „chytrý“ oxid křemičitý v běhounu, které maximalizují přilnavost na mokrém povrchu a zároveň zajišťují nízkou úroveň valivého odporu. Pro snížení spotřeby energie při provozu je konstrukce pneumatiky výrazně lehčí díky tenčím bočnicím, nižšímu vrcholu a lehčímu materiálu pásu.
Nová pneumatika pro elektromobily bude mít řadu nových konstrukčních vlastností specifických pro elektromobily. Patří mezi ně podélné drážky s mnohem strmějšími boky, které se opírají o vyšší zatěžování v zatáčkách, a vnější rameno, které je širší než vnitřní rameno, aby odolávalo deformaci a zlepšilo ovladatelnost na suchu i mokru.
Další podrobnosti o pneumatice Vredestein Quatrac Pro EV, včetně výkonnostních údajů a dostupných rozměrů, budou potvrzeny před uvedením na trh, tedy v prosinci 2022.