Continental začal škrtat, v plánu je omezit výdaje o 550 milionů dolarů. Bez propouštění to nepůjde

Společnost Continental AG omezí investice, sníží pracovní kapitál a sníží náklady na práci a materiál ve snaze řešit finanční dopady pandemie Covid-19.

Generální ředitel Continentalu Dr. Elmar Degenhart oznámil razantní škrty

Německá skupina zavedla překlenovací opatření pro své finanční struktury. Jako další výrobci i Conti řeší nesoulad křivky nákladů s nižší globální výrobou vozidel, jak potvrdil před několika dny generální ředitel Elmar Degenhart na virtuální výroční schůzi akcionářů společnosti Continental.

Virtuální výroční zasedání akcionářů proběhlo v Hannoveru 14. července

„Stavíme nyní most, přes který povede v příštích letech naše cesta zpět k úspěchu,“ řekl Degenhart. Plánovaná restrukturalizace bude vrcholem desetiletého transformačního programu společnosti Continental do roku 2029, který zahrnuje cíl dosáhnout ročních úspor 550 milionů dolarů, počínaje rokem 2023.

Očekává se, že nejnovější škrty, podle pana Degenharta, povedou do roku 2022 k úsporám několika stovek milionů eur a pravděpodobně povedou k propouštění, navzdory veškerému úsilí pracovní sílu zachovat. Conti je v kontaktu se zástupci odborů už nyní a snaží se rychle a efektivně situaci řešit.

Elmar Degenhart u modelu online propojeného vozidla

Generální ředitel také poukázal na silnou produkci závodů Continental v době protkané problémy s koronavirem ve srovnání s dalšími hráči v automobilovém segmentu.

Obchodní sekce ContiTech a jiné závody navazující na výrobu pneumatik se orientují na různé trhy s různými cykly a jejich úspěch nyní dotuje výrobu pneu. U pneumatik Continental profituje z přímého obchodu se spotřebiteli, zatímco ContiTech slouží zcela jiným odvětvím, jako je potravinářství, zemědělství, železniční a lodní doprava.

Pohled na studio virtuálního výročního setkání akcionářů 2020 Continentalu

Podle generálního ředitele bylo čtvrtletí, které skončilo 30. června, nejslabším čtvrtletím v historii automobilového průmyslu od roku 1945, i když čísla začínají pomalu růst. „V porovnání s rokem 2017 sjelo z pásu výrobců aut o 25% méně vozidel. A v Evropě ani v Severní Americe nedojde k rychlému zotavení,“ uvedl ředitel Continentalu. Navzdory pozvolnému nárůstu celosvětové výroby vedení Conti nepředpokládá, že se produkce vrátí na úroveň roku 2017 dříve než po roce 2025. Podle svého generálního ředitele Conti očekává, že třetí čtvrtletí bude pro německou skupinu velmi obtížné, jakkoli budou tržby vyšší, než ve čtvrtletí druhém.


Images by Continental AG