Michelin se spojil s Vans pro limitovanou edici #StreetTread tenisek inspirovaných ikonickým Michelin Manem, pro kterého dříve firma razila jméno Bibendum. Nejde ale o čistě obchodní projekt, kecky vyšly ve velmi limitované edici a jsou součástí kampaně za bezpečnost na silnicích.
Start kampaně se ne náhodou shodoval s víkendem Memorial Day, kdy v USA neoficiálně začíná 100 nejsmrtelnějších dnů pro mladé řidiče. Přes prázdniny totiž americké silnice straší hrozivá statistika, kdy se dopravní nehody stávají nejčastější příčinou úmrtí teenagerů.
Dodávka Michelinu a obří teniska Vans \“sneaker-mobile\“ putovaly z Kalifornie do New Yorku, aby propagovaly kampaň za větší bezpečnost a aby upoutaly pozornost. Cesta vyvrcholila na oficiální předváděcí party při prodejně Vans na Union Square na Manhattanu, kde proběhla předváděčka pro média a stovkám kolemjdoucích byly odhaleny tyto modrožluté botky vydané v limitované edici.
Tenisky tedy nebyly vyrobeny pro zisk, ale aby získaly pozornosti mladých. Tým Michelin se snaží dospívající vzdělávat v oblasti bezpečnosti pneumatik. Kampaň #StreetTread se úspěšně a zajímavě pokusila spojit boty na nohou s \“botami\“ na autech, aby vzbudila povědomí náctiletých o tom, jak správný tlak vzduchu a hloubka vzorku mohou zachraňovat životy. Zúčastnit soutěže o boty se mohli mladí řidiči i online, pokud zaslali fotografie, kde správně měří tlak nebo hloubku dezénu. Za tuto kampaň si Michelin dokonce odnesl několik odborných cen.
Dospívající mohli boty \“koupit\“ za jednu penny, neboli jeden cent, pokud ji předem použili ke kontrole svých pneumatik a změřili správnou hloubku dezénu. Propagační tým tak teenagerům vysvětloval, jak vložit penny do pneumatiky pro zjištění hloubky vzorku a na co se zaměřit. Celkově se akce zúčastnilo na 4.000 teenagerů a 100 z nich si mohlo odnést tyto pozoruhodné křusky.