Protože už více než 81% českých řidičů pořídila zimní pneumatiky, můžeme vyhodnotit nejoblíbenější zimní pneumatiku na českých silnicích. Prodávali se jak značky domácí, tak i zahraniční.
V čele žebříčku se toho moc nemění. Češi věří českým pneumatikám Barum a to už několikátou sezónu. Ovšem na dalších místech žebříčku byli výsledky překvapivé.
Tabulka 10 nejpopulárnějších zimních pneumatik
- Barum Polaris 3
- Continental WinterContact TS 860
- Nokian WR D4
- Nokian WR D3
- Sava ESKIMO S3+
- Kleber KRISALP HP3
- Kormoran SNOWPRO B2
- Matador MP92 Sibir Snow
- Hankook Winter i*cept RS2 W452
- Dunlop Winter Sport 5
Je patrné, že na zimu Češi sází hlavně na jistotu. Kupují pneumatiky, které prošli nějakým testem, a neskončily na posledních místech v žebříčcích. Dezén Polaris 3 je jedním z paradoxů tabulky. Ačkoliv je nejlevnější, v testech konkuruje prémiovým značkám velmi obstojně. Pneumatiky Barum, Marador a prémiová značka Continental patří do koncernu Continentalu. Pod francouzský koncern Michelin spadá Kleber a Kormaran. Prémiové značky vždy dostanou nejlepší výrobní technologii jako první, ale další značky koncernu zkrátka nepřijdou. Například Barum v příští generaci pneumatik dostane prvotřídní technologii, která teď funguje u Continentalu.
Mezi experty na zimu patří samozřejmě i finský výrobce pneumatik Nokian. V žebříčku nejprodávanějších pneumatik se umístily dokonce dvě generace dezénu této značky. Nokian vyrábí i letní pneumatiky, ale kvality zimních nikdy nedosáhnou. Jak také jinak, když mají Finové testovací středisko za polárním kruhem.
Mezi cenami prémiových značek a pneumatikami střední třídy dnes už není tak markantní rozdíl jako dřív. Například mezi Nokianem a Barumem je rozdíl za sadu cca 1 200,- Kč. Zimní pneumatiky řidiči používají více sezón, takže odhadem si za vyšší kvalitu a bezpečnost připlatíte pouze 400,- Kč ročně. Je také třeba si uvědomit, že i když máte moderní automobil vybavený elektronickými vymoženostmi jako ESP, ABS, EBD, BAS atd. v okamžiku nazutí nevhodných pneumatik tyto funkce degradujete. Testy ukázali, že mezi nejlepším a nejhorším dezénem je při brzdění na mokru z 80 km/hod. rozdíl až 18 metrů.