Na designérských cenách d&i Award, které se předávají v rámci Taipei Cycle Show, udělila porota pneumatikám Urban Taraxagum od Continentalu své nejvyšší ocenění. Porota se rozhodla ocenit design běhounu a bočnice pneumatiky, jakož i její výrobu z pampeliškové pryže získané z plodin pěstovaných v blízkosti továrny na pneumatiky.
Ocenění d&i uděluje prestižní organizace iF DESIGN, respektive její asijská sekce ve spolupráci s místní cyklistickou asociací a vládní průmyslovou agenturou. Ceny udělené v rámci Taipei Cycle d&i se zaměřují na cyklistický průmysl. Samotná výstava Taipei Cycle Show na Tchai-wanu (úřední název Čínská republika v oficiálních materiálech Continentalu ani soutěže nefiguruje) ale musela být zrušena z důvodu pandemie koronaviru, ceny však předány byly.
Urban Taraxagum je první sériově produkovaná pneumatika pro jízdní kola vyrobená z pampeliškové pryže, kterou pěstují a zpracovávají v Německu. Zatímco tato silniční pneumatika je se svou konstrukcí ideální pro městskou jízdu, její design reflektuje její výrobní proces: Vzorek běhounu má tvar buňky pampelišky a převádí jej do nekonvenčního designu pneumatik, zatímco detailní gravírování bočnice znázorňuje pampelišková semínka.
Projekt je součástí komplexní strategie udržitelnosti společnosti Continental, zahrnující ekonomické, ekologické a sociální aspekty. S výrazně kratšími vzdálenostmi z pole do továrny snižují náklady a energii v dodavatelském řetězci a zdroje jsou využívány efektivněji.
Cílem dlouhodobého projektu Taraxagum je poskytnout dostatek přírodní pryže z plodin pampelišek pro použití při výrobě pneumatik dvoukolových, osobních i užitkových vozidel a dalších částech vozidla vyrobených z pryže. Společnost Continental už také vyrobila počáteční zkušební pneumatiky pro osobní a nákladní automobily. Pneumatika Urban Taraxagum je v současnosti jedinou sériově vyráběnou pneumatikou vyrobenou z přírodního kaučuku získaného z pampelišek. Výroba začala přibližně před dvěma lety v závodě na výrobu pneumatik pro pneumatiky v německém Korbachu. Na výzkumu se podílí s požehnáním vlády i německé ministerstvo školství a výzkumu a ministerstvo zemědělství, projekt podpořila i Evropská unie.