Hankook opět boduje. Na cenách za design IDEA 2019 se blýsknul s futuristickými kousky

Hankook Tire je za inovativní design oceňovaný pravidelně a nyní byl výrobce pneumatik vybrán jako finalista v kategorii automobilového průmyslu a dopravy na mezinárodní soutěži o nejlepší design IDEA 2019. Ocenění se mu dostalo za design konceptů pneumatik Hexonic a novinky HLS-23.

Hexonic je pneumatika pro plně autonomní sdílené vozy. Její koncept se objevil už v roce 2018 a je vybavená inteligentními senzory. HLS-23 je chytrá pneumatika, která je součástí logistického dopravního systému budoucnosti Hankook Tire, který má pomocí umělé inteligence rozhodovat o doručování, seskupování a sledování zásilek. Guma se umí sama kalibrovat podle zatížení.

Hexonic jsou variabilní typ pneumatik pro plně autonomní sdílené automobily. Umí se sami dobíjet a diagnostikovat. Snímají také informace o stavu vozovky pomocí integrovaných inteligentních senzorů. Shromážděná data ze senzorů jsou zpracovávána pomocí technologie EAP (Electro Active Polymer) a podle naměřených výsledků umí upravit výsun a rozestupy bloků na běhounu, což maximalizuje odvodnění a usnadňuje zatáčení.

Prezident a generální ředitel společnosti Hankook Tire Hyun Bum Cho k tomu řekl: “Je nám ctí, že jsme byli ocenění právě cenou IDEA, jednou z nejprestižnějších cen za design na světě. Ocenění IDEA 2019 umožnilo společnosti Hankook Tire předvést světu svůj inovativní design a budeme i nadále pokračovat v našem úsilí o vylepšování naší špičkové technologie a konkurenceschopnosti coby přední světová společnost.”

A není to první ocenění za tyto pneumatiky, co u Hankooků získali. V únoru tohoto roku zvítězili v kategorii profesionální koncept a produkt na iF Design Award 2019. Tam byly ověnčeny hned tři gumy, vedle Hexonicu a HLS-23 bodovala i pneumatika pro osobní automobily Kinergy 4S 2.

HLS-23 mají dva nezávislé běhouny a rychlost a směr každého z nich lze ovládat samostatně, díky čemuž se vozidlo umí otočit na místě. V závislosti na velikosti a hmotnosti dodávek mohou pneumatiky pracovat jednotlivě nebo ve skupinách. Rozpoznávání vozovky a samonabíjení je samozřejmostí.

A jak jsme informovali, v březnu byla společnost oceněna také jako vítěz produktového designu v soutěži Red Dot Award 2019 za novou vlajkovou loď Ventus S1 evo 3. V cenách IDEA zvítězil Hankook i v roce 2014 s kousky Tiltread and eMembrane, v roce 2015 s koncepty Boostrac, Alpike a hyBlade, nebo třeba v roce 2017 s modely Flexup and Shiftrac, často vyrobené ve spolupráci s prestižními univerzitami.

Že Hankook sbírá ceny jak na běžícím páse ve výše zmíněných soutěžích není jen marketingovým pozlátkem, všechna tato ocenění pochází z uznávaných soutěží. IDEA byla založená už v roce 1980 společností Industrial Designers Society of America a je považována za jednu z nejvýznamnějších soutěží o design na světě, právě spolu se zmíněnými cenami Red Dot Design Awards a iF Design Awards.

Momentálně v Hankook laboratořích vzniká koncept pneumatik jako ze světa transformerů, jenž dokážou rapidně měnit svoji velikost. O nich jistě uslyšíme v souvislosti s cenami příště.

Images by Hankook Tire & Technology Co.,Ltd.