Zimní Conti IceContact 3 ovládly hned dva švédské testy, gumy zvedly laťku kvality

Výsledky prvních dvou testů zimních pneu roku 2019 ve Švédsku dopadly totožně: Vítězství IceContact 3 od Continentalu.

První z recenzentských časopisů, Vi Bilägare, napsal, že “společnost Continental pozvedla přilnavost zimních pneumatik na novou úroveň.” Druhý časopis udělil IceContact 3 nejvyšší známky na ledu i sněhu. Podle testerů z Teknikens Värld je “úroveň přilnavosti, kterou IceContact 3 poskytuje, v kombinaci s jejich dobrou trakcí a výslednou úrovní bezpečnosti, ohromující. Je zřejmé, že tato nová pneumatika se 192 hřeby zvedla laťku.”

Testovaná skupina zahrnovala 26 zimních pneumatik velikosti 225/50 R 17 od evropských, amerických a asijských výrobců. Testovacím vozidlem bylo Volvo V60. IceContact 3, které se vyrábí v závodě na výrobu pneumatik Continental v německém Korbachu, byly vyvinuty speciálně pro chladné severské klima. Nově vyvinutá technologie cvočků s břity se nazývá ContiFlexStuds a zabezpečí silnou přilnavost a mnohem nižší hladinu hluku.

V Teknikens Världu se mimochodem dobře umístil i loňský vítěz – Continental VikingContact 7 bez kovových hrotů, a to na druhém místě za letošními IceContact 3. “Pneumatika VikingContact 7, která byla speciálně vytvořena tak, aby vyhovovala specifickým severským podmínkám, na nás udělala dojem svou silnou přilnavostí na sněhu a ledu. V našem testu se staly zdatným soupeřem pneumatikám s hroty.”

IceContact 3 jsou pneu s inovovanými kovovými hroty pro širokou škálu osobních automobilů a SUV. Vylapšení hřebů spočívá v jejich pružnější přizpůsobivosti drsnému povrchu vozovky, což vede k o 20% menšímu opotřebení, než u běžných cvočků. Jde o to, že guma je mnohem odolnější vůči opotřebení než hliník, ze kterého se hroty vyrábí. To často vedlo k situaci, kdy guma byla stále dobrá, ale kvůli zbroušeným hrotům ji bylo třeba vyměnit. A to právě řeší ContiFlex Studs, které navíc nejsou do gumy aplikovány dodatečně, ale jsou vulkanizovány do pneumatiky už ve fázi výroby. Jakákoli následná ztrátu čepu je tak prakticky vyloučená. Technologií ContiFlex Studs jsou vybaveny pneu od 17 palců výš.


Images by Continental AG, Continental Reifen Deutschland GmbH