Ve dnech 14. – 16. října 2016 se jede další kolo závodů vozů WRC. Konkrétně se jedná o Španělskou rallye, kde se Michelin pokusí získat již jubilejní 300. vítězství v těchto závodech.
Není pochyb o tom, že je Michelin velkým favoritem celého závodu. Doteď se jim už podařilo nasbírat přes padesát mistrovských titulů a necelých 300. vítězství v jednotlivých rallye, které se datují od roku 1973. Podaří se jim nyní ve Španělsku získat i to vytoužené jubilejní 300. vítězství z jednotlivých rallye?
Celá rallye odstartuje již tento víkend od města Salou. To je pobřežní město ležící v oblasti Katalánska. Úvod závodu se ponese po štěrkovitých cestách, které jsou zasazeny do kopcovitého terénu. Naopak další dny jsou situovány do velmi rychlých asfaltových úseků.
Na tyto velké změny povrchu se musí připravit nejen řidiči, ale také především jejich vozy. U nich musí být změněn téměř celý set-up auta, včetně pneumatik, které budou mít důležitou roli ve finálním umístění.
Michelin připravil pro všechny vozy, na které dodává pneumatiky, speciální sady. Ty jsou určeny zvlášť pro štěrkový úsek a zvlášť pro asfaltový.
Pro štěrk jsou určeny pneumatiky LTX Force. Jedny mají tvrdou směs, která nese označení H4 a potom druhé s měkčí směsí, které mají dodatek S4. Ovšem, na které padne finální volba při výběru je pouze v osudu počasí. Bude hodně záležet na tom, zda bude pršet, či nikoliv. A také na tom, jestli klesnou okolní teploty pod 20 stupňů Celsia.
Na asfaltové úseky mají vozy k dispozici pneumatiky Pilot Sport. Opět dvě varianty podle tvrdosti směsi. Ty tvrdší mají označení H5 a pneumatiky s měkčí směsí jsou S5. Nicméně pokud by opravdu vydatně pršelo, tak na řadu přijdou pneumatiky Pilot Sport FW2.
Podle pravidel světového šampionátu nesmí jedno vozidlo, které startuje obut více než sedm sad pneumatik. Právě proto bude důležitý rozhodující výběr mechaniků a celého týmu, které pneumatiky nakonec zvolí.
Společnost Michelin uvedla, že na tuto rallye veze pro všechny svoje vozy přibližně 1750 pneumatik.