Continental uvádí novinku ulehčující život zemědělcům, která je navíc šetrná k půdě

Společnost Continental představí na letošním zemědělském veletrhu Agritechnica v Hanoveru novou technologii Very High Flexion (VF) pro zemědělské pneumatiky. Tyto pneu mají vysoce flexibilní boční stěny, jež zaručují vysokou odolnost a směrovou stabilitu gum i v případě podtlakovaných nebo extrémně zatížených pneumatik. Toho je dosaženo optimalizovanou konstrukcí nárazníků a patek pláště.

\"\"

Pneumatiky určené farmářům musí umět zvládnout rozličné terény a zatížení těžkými náklady a jejich vlastnosti se nesmí měnit během dlouhého používání po celý den. Pneumatiky VF umožňují šetřit farmářům nejen čas a palivo, ale také zabránit poškození půdy. Tam, kde dříve musel řidič měnit nastavení tlaku v pneumatikách pro různé druhy prací, nebo podle toho, zda bylo vozidlo naloženo nebo prázdné, nebo jestli jel po silnici nebo po poli, tam všude mohou nyní zemědělci na náročné úpravy tlaku zapomenout, právě díky VF technologii.

\"\"

Pomocí VF technologie a vysoce zvýšené flexibility poskytují tyto pneumatiky výkon srovnatelný se standardními pneumatikami i při nižším tlaku a při všech rychlostech

Pokud chtěl farmář například rozmetávat hnojivo, tak se nejprve potřeboval přesouvat po silnici, navíc pokud možno co nejrychleji a s těžkým nákladem. K tomu bylo nutné mít v pneumatikách vysoký tlak. Aby pak předešli nežádoucímu udusání půdy při následném vjezdu na pole, museli předtím v pneumatikách tlak snížit. Po rozmetání hnojiva pak nízký tlak v pneumatice bránil farmáři v rychlému návratu zpět na farmu. Nové pneumatiky VF ale umí zvládnout stejné zatížení jako standardní pneu při o 40% nižším tlaku.

Pneumatiky také zvládnou o 40 procent vyšší maximální zatížení při vysoké rychlosti a při stejném tlaku než standardní gumy. Navíc odpadávají potíže s přizpůsobováním tlaku v pneumatikách a jak bylo řečeno, nedochází k udusávání půdy díky zvětšení kontaktní plochy běhounu. Toho je docíleno pomocí nižšího tlaku v pneumatikách, jenž ovšem nevadí ani později na silnici.

\"\"

Výrazný podíl na vlastnostech pneu má patka jejího pláště. Patka spolu s patními lanky zajišťuje správné usazení na ráfku. U pneumatik VF je pak konstrukce patek optimalizovaná. Profil patky je výraznější a pružnější, byl snížen její vrchol, což se projeví na optimálním vypouknutí pneumatiky a hladina napětí na všech komponentách klesá, dokonce i při velmi vysokém zatížení nebo nízkém tlaku. To znamená dlouhou životnost pneumatik.

Nárazníkový pás byl také upraven. Příliš nízký tlak v pneumatikách a vysoké zatížení mohou vést k rychlému poškození pneumatik, proto je u VF je oblast pásu a bočnic větší a tužší, aby se snížilo riziko deformace a poškození.

Pneu také těží z firemní technologie N.flex: Patentovaný materiál kostry je dostatečně flexibilní, aby absorboval náraz a vrátil se do původní formy, aniž by ztratil svůj tvar. To zaručuje vysokou odolnost a stabilně zaoblené pneumatiky pro pohodlnou jízdu. Výrazně snížená náchylnost k vytváření zploštěnin znamená konec otřesům za jízdy.

Nová technologie je k dispozici na třech typech pneumatik: VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster a VF CombineMaster.

 

Images by Continental AG