Od roku 2015 se na Nürburgringu koná úvodní kolo Světového poháru cestovních vozů FIA (WTCR). Tradičně se závodí před startem slavného závodu 24 hodin Nürburgringu. Letošní dvojice závodů se měla uskutečnit 28. 5., ale vše bylo zrušeno pouhých 15 minut před startem prvního závodu. Důvod? Pneumatiky Goodyear.
Problémy s pneumatikami Goodyear, které v pátek postihlo několik průrazů, přiměly týmy Link & Co a Hondu ke stížnosti. Týmy vyjádřily přesvědčení nezúčastnit se obou závodů plánovaných na sobotní dopoledne v 10:00 a 12:35 hodin. “ Závod 1 a závod 2 německého WTCR naplánovaný na třetí a čtvrté kolo 2022 WTCR – FIA World Tour Car Cup se z bezpečnostních důvodů neuskuteční,“ zněla strohá zpráva pořadatele.
Od začátku víkendu bylo v Německu při jízdách defektem postiženo asi patnáct pneumatik. Lynk & Co si tak stěžovali zejména na rychlé znehodnocení gum. V sobotu brzy ráno se přidala Honda a vyjádřila lítost nad tím, že problémy, s nimiž se potýkají, ohrozily jejich výkony v kvalifikaci. „Honda má osobní zájem na WTCR, jehož podstatou je zachování integrity šampionátu, takže se za tuto situaci omlouvá,“ stálo v prohlášení japonské značky.
Společnost Goodyear je výhradním dodavatelem pro celé závodnímu pole WTCR a její primární série pneumatik byla náchylná k samovolnému selhání na povrchu trati. Jezdec společnosti Lynk & Co a čtyřnásobný mistr světa cestovních vozů Yvan Muller zažil s vadnými pneumatikami jedno ze svých nejtěžších období. V obou trénincích i v kvalifikaci utrpěl defekty.
Po kvalifikaci Müller řekl: „Zítra musíme přežít, ale teď vám musím říct, že si nejsem jistý, jestli budu závodit. Nechci zemřít.“ Těžko s Mullerem nesouhlasit, uvážíme-li, jak nebezpečná může být Nordschleife i s plně funkčním vozem. Goodyear dodal většině subjektů dvě dodatečné pneumatiky v naději, že to problém zmírní, ale ani to nestačilo.
V oznámení o zrušení kola WTCR uvedla: „Goodyear Racing potvrdil, že nemůže zaručit, že pneumatiky poskytnuté pro tento podnik budou fungovat tak, jak bylo zamýšleno. Dále společnost Goodyear Racing potvrdila, že v této fázi není schopna poskytnout přesvědčivé důvody problémů s pneumatikami, které se vyskytly během dřívější činnosti na trati, dokud neproběhne vyčerpávající proces analýzy dat. Tento proces stále probíhá.“
Společnost Goodyear prohlásila: „Bezpečnost je pro nás na prvním místě a chápeme, že je důležité poskytnout jezdcům jistotu, kterou potřebují k výkonu na okruhu se specifickými požadavky Nürburgring Nordschleife. Jsme odhodláni provést úplnou komplexní technickou analýzu produktu i použití pneumatik na základě závodních podmínek s ohledem na budoucí závody sezóny FIA WTCR.“
Očekává se, že WTCR přeloží své kolo na Nürburgringu na pozdější období roku a možná se spojí s jiným závodním eventem v Nordschleife.