Indický výrobce Apollo Tyres uvádí na trh pneumatiky pro osobní a dvoukolová vozidla určené speciálně pro elektromobily.
Apollo se tak přidává k výrobcům produkujícím specifické pneumatiky pro elektromobily (EV), a to jak pro dvoustopá tak pro jednostopá. Řada pneumatik pro osobní vozy se bude jmenovat Apollo Amperion a řada Apollo WAV je určena pro skútry.
Pneumatiky Apollo Amperion s nejlepším valivým odporem ve své třídě, nízkou hlučností, specifickým dezénem a aerodynamickou bočnicí budou určeny pro elektromobily v segmentech hatchback, kompaktní SUV a sedany jako například Hyundai Kona a další připravované elektromobily. Pneumatika Apollo Amperion se také stala první indickou pneumatikou, která získala od Úřadu pro energetickou účinnost (Bureau of Energy Efficiency, BEE) označení úspory paliva s pětihvězdičkovým hodnocením pro kategorii PV.
Pneumatika Apollo WAV se specializovanou konstrukcí, nízkým valivým odporem, nízkou hmotností a vysokou trakcí, která odolává počátečnímu točivému momentu, bude vyhovovat většině elektrických skútrů s vysokým výkonem, například Ather 450. Společnost plánuje v další fázi vyvinout pneumatiky pro elektromobily určené pro motocykly, ale v současné době je v této kategorii extrémně nízký počet vozidel.
Satish Sharma, prezident společnosti Apollo Tyres Ltd. pro oblast Asie, Tichomoří, Středního východu a Afriky (APMEA), k uvedení pneumatik pro elektromobily uvedl: „Konstrukce a výroba pneumatik se vždy vyvíjela společně s automobily. Naše týmy investovaly roky do výzkumu, aby pochopily měnící se dynamiku a požadavky vozidel v oblasti EV a zdokonalily tak produkt, který dnes uvádíme na trh. Již nyní jednáme s několika výrobci OEM v Indii o dodávkách těchto pneumatik pro elektromobily a budeme usilovat o lví podíl v oblasti elektromobilů, a to jak v segmentu fotovoltaických vozidel, tak dvoukolových vozidel.“
V čem jsou pneumatiky pro elektromobily jiné?
Pneumatiky pro elektromobily mohou vypadat podobně jako ty, které se používají u vozidel se spalovacím motorem (ICE). Velmi se však liší použitými součástmi, konstrukcí a designem pneumatik. Pneumatiky pro elektromobily používají nejnovější generaci polymerů, trakční pryskyřice a další suroviny. Aby pneumatiky zvládly okamžitou akceleraci elektromobilů, musí zvládnout větší točivý moment, což znamená vylepšený dezén běhounu a směsi pryže.
Pneumatiky pro elektromobily jsou obvykle konstruovány s menším valivým odporem, který činí přibližně 30 %. Díky tomu pneumatiky pro elektromobily prodlužují dojezd vozidel na baterie. Pneumatiky pro elektromobily mají zvýšenou nosnost na běhounu, vrstvách a bočnicích.
Podrobnosti o distribuci mimo Indii zatím výrobce nezveřejnil.