Conti přichází s novými zimními pneu se zřetelným nárůstem výkonu a nájezdu WinterContact TS 870 a TS 870 P

Vzhledem k vývoji technologií a posunu nároků na výkonnost moderních pneumatik pro osobní automobily v posledních letech by se mohlo zdát, že už existuje jen malý prostor pro další zlepšení. Přesto se o to u Continentalu pokusili. Jejich zimní pneu WinterContact TS 870 a WinterContact TS 870 P prokazují, že v technologii pneumatik stále existuje prostor pro kvantové skoky.

TS 870 je nástupcem osvědčené WinterContact TS 860, která byla oceňovaná odborným tiskem, jde ve svých stopách kombinace silného zimního výkonu s vynikajícími vlastnostmi při jízdě za mokra a současně přináší přesvědčivé ekologické výhody – jako je ještě větší snížení valivého odporu a zvýšení nájezdu v kilometrech. WinterContact TS 870 je zcela nový produkt, nově vyvinutý od základů, ať už jde o jeho konstrukci, design dezénu a složení. Výsledkem je model, který v přímém srovnání poskytuje o tři procenta kratší brzdnou dráhu na ledu a o pět procent lepší ovladatelnost na sněhu.

Nová WinterContact TS 870 také nabízí zlepšení přilnavosti na sněhu a zlepšení vlastností za mokra a ovladatelnosti na suché vozovce. Vzhledem k protichůdným cílům, s nimiž se vývojoví inženýři pravidelně potýkají, zpravidla se například složitě hledá rovnováha mwti bezpečností a vlivem na životní prostředí. Přesto je pokrok dosažený v obou oblastech působivý: Desetiprocentní nárůst počtu kilometrů je doprovázen snížením valivého odporu o dvě procenta.

Výsledkem je, že tento nový přírůstek opět představuje výjimečně vyvážený výkon napříč všemi disciplínami, které koneční uživatelé již od zimních pneumatik od společnosti Continental v podstatě očekávají. Vylepšenou přilnavost na sněhu zajišťují nově vyvinuté 3D zámkové lamely, které jsou nastaveny v nejlepším možném úhlu pro záběr na sněhové pokrývce. Vzhledem k tomu, že bloky běhounu zapadají hlouběji do sněhu, mohou se v něm efektivněji zapřít a zajistit tak lepší trakci. Další prvek bezpečnosti představují hluboké lamely uspořádané rovnoběžně s diagonálními drážkami. Tyto lamely mají velké množství hran, což umožňuje efektivnější přenos dynamických sil a poskytuje dobrou přilnavost v přímém směru i v zatáčkách na sněhem pokrytých silnicích.

Jednou z výhod tohoto designu bylo pro vývojáře to, že jim umožnil vytvořit ještě větší sněhové “kapsy” v běhounu. Ty se naplní sněhem a zajišťují ještě lepší přilnavost. Protože jednoduše řečeno, nejlepší přilnavost na sněhu není zajištěna adhezí mezi kontaktní plochou a zasněženou vozovkou, ale adhezí mezi sněhem a sněhem. Sníh se dostává do drážek běhounu, kde je zhutněn. A tento zhutněný sníh v pneumatikách se poté zablokuje se sněhem na silnici. Čím lépe drážky dezénu udrží utlačený sníh, tím lepší přilnavost. Tady společnost Continental využívá technologii SnowCurve +. Pneumatiky s touto technologií mají speciální strukturu stěny drážky, která zapadá do zhutněného sněhu ve více než 1 000 bodech běhounu. To poskytuje větší přilnavost a umožňuje lepší přenos brzdných sil, zejména v zatáčkách.

Pro ještě větší zkrácení brzdné dráhy na kluzkých zimních vozovkách zvýšila společnost Continental počet bloků běhounu v kontaktní ploše pneumatiky WinterContact TS 870 až o deset procent. Hrany a lamely těchto bloků fungují podobně jako stěrače čelního skla, rychle rozptylují tající sníh a zajišťují dobrou přilnavost na zledovatělém povrchu.

Pneumatika WinterContact TS 870 se vyznačuje dezénem ve tvaru písmene V, který už využívá mnoho dalších výrobců pneumatik. Jednou z výrazných inovací je však to, že hlavní drážky ve tvaru V směřují ke zvlněnému středovému drážkování, které probíhá dokola kolem celé pneumatiky, což dává nové zimní speciálce společnosti Continental zcela odlišný vzhled od většiny jejích konkurentů. To ale není všechno. Kombinací drážek Hydro Grooves a středové drážky dosáhli vývojáři ještě rychlejšího vytlačování vody při jízdě v dešti. To poskytuje ještě účinnější ochranu proti aquaplaningu a přináší další zlepšení brzdného výkonu na mokré vozovce. Dalším faktorem, který pomáhá dosáhnout krátké brzdné dráhy, je nově vyvinutá směs běhounu, která stejně jako u předchozího modelu nese název Cool Chili. Ta díky směsi speciálních pryskyřic zajišťuje lepší přilnavost a kratší brzdnou dráhu na mokru.

Tajemství zlepšených ekologických vlastností pneumatiky spočívá především v polymerní směsi. Optimalizovaná hustota příčných vazeb zajišťuje větší pružnost a zlepšuje kvalitu kontaktu mezi pneumatikou a vozovkou. Tím se snižuje otěr a zvyšuje se kilometrový výkon pneumatiky. Zároveň směs Cool Chili snižuje valivý odpor, čímž snižuje spotřebu paliva a tím i emise CO2.

WinterContact TS 870 byly vyvinuty pro modely aut jako VW up!, VW Golf a Citroën C4. Také dražší modely, včetně BMW řady 1 a řady 3, budou na této nové zimní pneumatice Continental bezpečně projíždět chladným obdobím. Produktová řada zpočátku obsáhne 19 rozměrů pro 14 až 17palcové ráfky s poměrem stran od 45 do 65 a v šířkách od 175 do 225 milimetrů – některé s ochranným žebrováním ráfku a/nebo označením XL označujícím vyšší nosnost. V příštím roce společnost Continental rozšíří nabídku o dalších 45 rozměrů. Tyto pneumatiky jsou schváleny pro rychlosti do 240 km/h.

WinterContact TS 870 P bude Continental bude postupně uvádět na trh jako nástupce pneumatik WinterContact TS 850 P. Stejně jako u jeho „mladšího bratra“, i u pneumatiky WinterContact TS 870 P používá společnost Continental vylepšenou směs Cool Chili a drážky Hydro Grooves. Aby zajistili větší bezpečnost pro řidiče, kteří nasazují širší pneumatiky, rozhodli se vývojáři opustit konvenční dezén ve tvaru písmene „V“. Místo toho se společnost Continental u pneumatiky WinterContact TS 870 P rozhodla pro tužší konstrukci se čtyřmi velkými obvodovými drážkami probíhajícími mezi řadami bloků běhounu. Tato inovativní konstrukce běhounu, která se výrazně liší od své předchůdkyně, přináší zásadní výhody – zejména za mokra. Velmi rychle vytěsňuje vodu z kontaktní plochy, což má za následek lepší ovladatelnost, kratší brzdnou dráhu a účinnou ochranu proti aquaplaningu.

V porovnání s osvědčeným předchůdcem této pneumatiky vývojáři dosáhli čtyřprocentního zlepšení brzdných vlastností na mokru a osmiprocentního zlepšení aquaplaningových vlastností – aniž by došlo ke snížení výkonnosti v jiných ohledech. Zvláštní zmínku si zaslouží zlepšení brzdění na ledu o pět procent, ovladatelnosti na suchu o šest procent a ovladatelnosti na sněhu o šest procent. Tato nová zimní pneumatika Continental se rovněž vyznačuje přesvědčivými ekologickými parametry: Snížení valivého odporu o dvě procenta, což jde ruku v ruce se zvýšením kilometrového výkonu o 16 procent.

Produktová řada bude zpočátku zahrnovat 52 velikostí pro osobní automobily a SUV pro ráfky 16 až 21 palců s poměrem stran od 35 do 65 a v šířkách od 205 do 255 milimetrů – mnohé s ochranným žebrováním ráfku a/nebo značením XL označujícím vyšší zatížení a se schváleními pro rychlost až 270 km/h. Díky tomu jsou WinterContact TS 870 P ideálním představitelem pro montáž těchto nových pneumatik jsou sedany, SUV a sportovní vozy, jako je Audi TT. Tuhá konstrukce pneumatiky je také vynikající volbou pro těžší modely s elektrickým pohonem.

Společnost Continental původně zamýšlela uvést tyto dvě nové zimní pneumatiky na trh jednotlivě, jednu po druhé. Uvedení produktu WinterContact TS 870 bylo ohlášeno už loňský rok, ale kvůli pandemii COVID-19 bylo odloženo na rok 2021.


Images by Avto Magazin and Continental Reifen Deutschland GmbH