Pouhý víkend poté, co byly pro Velkou cenu Španělska vybrány ty nejtvrdší pneumatiky z řady Pirelli pro Formuli 1, se na jedné z nejznámějších tratí v Monaku objeví i ty nejměkčí směsi.
Stejně jako Barcelona je Monako týmům mimořádně dobře známé, je to jen jeden ze tří okruhů, které jsou nastálo v kalendáři a které se původně objevily v úvodní sezóně Formule v roce 1950. Na rozdíl od zbývajících dvou (Spa a Silverstone) se od té doby výrazně nezměnil, má nejnižší průměrnou rychlost ze všech tratí a velmi malé sjezdy, takže se na něm notoricky obtížně předjíždí.
Kluzký pouliční asfalt (který je každý večer otevřen pro provoz) a nízké rychlosti znamenají, že energie procházející pneumatikami je nízká, s minimálním opotřebením a degradací, ale poměrně vysokým stupněm vývoje trati každý den. To vše znamená, že v Monaku se jezdí na jednu zastávku, ale je zde poměrně široké okno pro zastávky v boxech a načasování zastávek mohou ovlivnit bezpečnostní vozy, které jsou v těsném okolí okruhu velmi pravděpodobné.
Vozy mají pro Monako speciální konfiguraci s vysokým přítlakem, aby se maximalizovala přilnavost při nízkých rychlostech, přičemž kombinovaná přilnavost je generována jak mechanicky pneumatikami, tak aerodynamicky přítlakem. Nová generace osmnáctipalcových vozů Formule 1 však v Monaku závodí samozřejmě poprvé, takže se týmy budou muset hodně učit o jejich reakci v těchto jedinečných podmínkách, přičemž počasí na pobřeží Středozemního moře je v tomto ročním období někdy těžko předvídatelné.
„Monako je často označováno za jeden z nejnepředvídatelnějších závodů roku, přesto platí fakt, že kvalifikace zde má zvláštní význam, protože pozice na trati je klíčová. Proto bude důležitou součástí volných tréninků schopnost porozumět, jak maximálně využít nejměkčí směs C5, která letos závodila zatím jen na jednom podniku, v Austrálii. Vzhledem k tomu, že předchozí pravidlo, podle něhož jezdci museli začít závod na nejrychlejší pneumatice Q2, bylo zrušeno, můžeme letos vidět odlišné strategie, kdy někteří jezdci zvolí na začátek závodu tvrdší směsi, aby vzhledem k obtížnému předjíždění absolvovali dlouhý první stint. Jiní mohou zvolit tradičnější přístup a začít na nejměkčí směsi v závodě, kde strategie může mít skutečný význam.“
Jinými slovy, nejlepší strategií v Monaku je dobře se kvalifikovat. Pokud máte rychlý vůz, ale nějakým způsobem se kvalifikujete za pomalejším vozem, pak bude vhodnou strategií začít na mírně tvrdší směsi a zajet co možná nejvíc rychlá kola, když vůz před vámi zajede do boxů.
Odborníci favorizují Charlese Leclerca z Scuderie Ferrari a Maxe Verstappena z Red Bull Racing.