Diagnostika vozidla v reálném čase pokročila za poslední roky zásadně vpřed a nejnovější modely aut vám dokáží sdělit hodně o tom, co se právě děje pod kapotou. Jeden druh závady ale neumí auta stále přesně posoudit, a to jsou různá poškození pneumatik. I když už dávno existují systémy na sledování tlaku v pneumatikách, počáteční poškození pneumatik nelze obvykle zjistit bez pečlivé manuální kontroly. Proto se společnost Microsoft spojila s výrobcem pneumatik Bridgestone a přišli s vlastním řešením.
Systém sledování poškození pneumatik (TDMS) je napojen na platformu Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP), která identifikuje poškození pneumatik v reálném čase, a používá algoritmy k detekci událostí, které provázejí poškození povrchu pneumatiky. Systém využívá cloudová data a data senzorů MCVP ze stávajícího hardwaru, který je již nainstalován, takže bude fungovat bez dodatečného vybavení.
Nový bezpečnostní systém nejenže identifikuje poškození, ale také zaznamená kde k poškození došlo, což je informace, která může být odeslána na správu silnic, která problém zaznamená a přes navigace upozorní na výmoly a další nebezpečí. A v budoucnu by to mohl být užitečný doplněk k autonomní technologii vozidel, která umožní vozidlům sdílet informace o rizicích ve vašem okolí. Tento druh systému varování se pokoušeli už jiní výrobci zavést dříve, stačí vzpomenout na Jaguar Land Rover, ale úsilí společnosti Bridgestone a Microsoftu představuje první uvedení tohoto druhu řešení na trh. Řešení je k dispozici všem OEM výrobcům, kteří používají MCVP.
Podle společnosti Bridgestone má poškození pneumatik za následek téměř 30% všech dopravních nehod způsobených nějakou technickou poruchou, takže systém TDMS by mohl mít významný dopad na bezpečnost silničního provozu. Studie zveřejněná neziskovou organizací Consumer Reports skutečně potvrzuje, že úmrtí na silnicích by bylo možné snížit až o polovinu, pokud by se plošně používala podobná standardizovaná bezpečnostní technologie.
Images by Bridgestone and Microsoft