Pirelli a Inter Milan podepisují smlouvu do roku 2024. Pirelli se stane hlavním klubovým partnerem v oblasti pneumatik

Pirelli stojí po boku Interu už řadu let, ale nyní nabývá novou roli. Od příští sezony až do sezóny 2023/24 se společnost stává globálním partnerem klubu a dodavatelem v oblasti pneumatik. Na dresu Nerazzurri je ale logo Pirelli už 26 let.

Pirelli vstoupilo do historie Interu 14. června 1995, kdy podepsala první sponzorskou smlouvu. Dnes nová smlouva ještě rozšiřuje roli společnosti Pirelli. Společně strávené sezóny a nyní i ty potvrzené budoucí dělají z tohoto partnerství jedno z nejdéle trvajících spojení ve světě fotbalu. Nový vztah svědčí o vzájemné důvěře mezi společnostmi Pirelli a Inter, budované po mnoho let se společnou vášní.

I v nové roli, spojenou s firemní strategií, jež definuje nové investiční priority s ohledem na segmenty trhu a nové publikum. Podepsaná partnerství zahrnují mimo jiné rozvoj společných marketingových a komunikačních akcí na podporu produktů a služeb Pirelli pro automobily, motocykly a jízdní kola.

Od doby, kdy se Pirelli stal sponzorem Interu, se na hřišti objevily dresy mnoha různých barev, s pruhy velkými i úzkými, vodorovnými i tenkými, a dokonce i nepravidelnými. Jediné, co se nikdy nezměnilo, bez ohledu na ročník, bez ohledu na styl, bylo logo Pirelli.

V průběhu let dosáhli společně mnoha milníků, z nichž nejvýznamnější je triumf v sezóně 2009/10: žádný italský tým předtím nevyhrál národní šampionát, Coppa Italia a Ligu mistrů ve stejné sezóně.

Za čtvrt století Inter a Pirelli vyhráli šest národních šampionátů (pět po sobě jdoucích, od roku 2006 do roku 2011, a poslední), čtyři Coppe Italia, čtyři Supercoppe Italiane. A již zmíněnou Ligu mistrů a Pohár Uefa.

Andrea Casaluci, generální ředitel Pirelli, k tomu dodal: „Dlouhá historie sportovní vášně se transformuje a pokračuje. Společně jsme prožili těžké chvíle, ale především jsme slavili velké úspěchy. Jsme rádi, že můžeme pokračovat v našem vztahu s jedním z nejdůležitějších a nejslavnějších fotbalových týmů na světě, a jsme hrdí na to, že můžeme zůstat týmu a fanouškům nablízku a sdílet s nimi další chvíle vášně a nových úspěchů.“

„Jsme rádi, že můžeme oznámit pokračování vztahu mezi Interem a Pirelli, historické a úspěšné spolupráce, která trvá již 26 let. Pirelli je součástí rodiny Nerazzurri a doufáme, že nám tato nová partnerská smlouva umožní společně dosáhnout nových důležitých milníků,“ řekl Alessandro Antonello, generální ředitel společnosti FC Internazionale Milano.

První velkou mezinárodní trofej získali oba partneři společně v Poháru UEFA v Parku princů v Paříži v květnu 1998. A už tehdy tato spolupráce obletěla celý svět díky momentům, jež se staly kultovními, například reklama Pirelli z roku 1998, v níž je fenomén Ronaldo vyobrazen ve stejné póze jako Kristus Vykupitel v Riu de Janeiru.


Images by F.C. Internazionale Milano and Pirelli & C. S.p.A.