Technologie automatické opravy defektu ContiSeal bude do budoucna součástí pneumatik Continental pro dodávky a minivany. ContiSeal spolehlivě utěsňuje menší perforace v běhounu pneumatiky až do průměru pěti milimetrů bez ztráty tlaku v pneumatice.
Propíchnuté pneumatiky patří mezi nejběžnější typy defektu a jejich instantní oprava významně přispívá k bezpečnému a hospodárnému provozu dodávek. „Defekty způsobené hřebíky nebo vruty pochopitelně znamenají dodatečné náklady pro dopravní společnosti,“ říká ze zkušenosti Jan-Ole van Lengen, produktový manažer pro pneumatiky dodávek a lehkých komerčních vozidel EMEA ve společnosti Continental.
„I malá propíchnutí vedou k prostojům vozidla nebo nákladnému a komplikovanému přesunu nákladu na jiné vozidlo. Technologie ContiSeal může spolehlivě utěsnit kolem 90 procent možných případů poškození běhounu,“ doplňuje Jan-Ole. A nyní společnost Continental plánuje použití technologie ContiSeal pro své zimní i celoroční pneumatiky pro dodávky.
První vlaštovkou z dodávkové řady, která využije tuto technologii, je VanContact 100 v oblíbené velikosti 215/65 R 16 C 106/104 T. Výroba bude zahájena do konce tohoto měsíce. Jedná se o robustní pneumatiku navrženou pro přepravu těžkých nákladů a zvládne i náročnější povrchy.
Silný ochranný pás proti oděru na boční stěně usnadňuje kontakt s obrubníky, zatímco odhazovače kamenů na základně běhounu a obzvláště robustní vzorek umožňují zvládnout i silnice horší třídy. Zesílená kostra pneumatiky znamená, že zvládne nepřetržitý provoz při velkém zatížení a současně přináší výhody v dynamické stabilitě vozidla. Díky směsi s přídavkem oxidu křemičitého a rovné kontaktní ploše poskytuje tato pneumatika vysoký kilometrový nájezd i za náročných provozních podmínek.